עובדות ביהדות

הדרך לזכות לעולם הזה ולעולם הבא: 10 עובדות על חשיבות השלום

הדרך לזכות לעולם הזה ולעולם הבא "אמר להן הקב"ה לישראל: 'אתם גרמתם להחריב את ביתי ולהגלות את בני, היו שואלים בשלומה, ואני נותן לכם שלום. מה טעם? 'שאלו שלום ירושלים ישליו אוהביך'"

  • כ"ז סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. אמר רבי יהושע בן לוי: "גדול הוא השלום, שאלמלא נתן הקב"ה שלום בארץ, הייתה החרב והחיה משכלת את הארץ".

2. רבן שמעון בן גמליאל אומר: "על שלושה דברים העולם קיים: על הדין ועל האמת ועל השלום".

3. אמר רבי יהושע: "גדול הוא השלום, שבשעה שעמדו ישראל ואמרו נעשה ונשמע, שמח בהם הקדוש ברוך הוא ונתן להם תורתו וברכן בשלום, שנאמר: 'ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום'".

4. אמר חזקיה: "גדול הוא השלום, שכל מצוות שבתורה כתוב בהן: 'כי תראה', 'כי תפגע', 'כי יקרא', 'כי תבנה' – כשבאה המצווה לידך אתה זקוק לעשות. אבל השלום – מה כתוב בו? 'בקש שלום ורדפהו' – בקשהו במקומך, ורדפהו במקום אחר".

5. קבלת התורה בזכות השלום: גדול הוא השלום, שבכל המסעות כתיב: 'ויסעו ויחנו' – נוסעים במחלוקת וחונים במחלוקת. בזמן שבאו לסיני, חנו חניה אחת, שנאמר: ויחן שם ישראל'. אמר הקב"ה ''הואיל ושנאו ישראל את המחלוקת, ואהבו את השלום, ונעשו חניה אחת – הרי השעה שאתן להם את תורתי'".

6. אמר רבי יהושע: "גדול הוא השלום, ששמו של הקדוש ברוך הוא נקרא שלום. שנאמר: 'ויקרא לו ה' שלום'". רבי יוסי הגלילי אומר: "אף שמו של משיח נקרא שלום, שנאמר: 'אבי עד שר שלום'".

7. רבי יוסי הגלילי אומר: ''גדול הוא השלום, שבשעה שמלך המשיח מגלה לישראל אין פותח אלא בשלום, שנאמר: 'מה נאוו על ההורים רגלי מבשר משמיע שלום'".

8. כיצד נזכה לשלום? אמר רבי יהושע בן לוי: "אמר להן הקב"ה לישראל: 'אתם גרמתם להחריב את ביתי ולהגלות את בני, היו שואלים בשלומה, ואני נותן לכם שלום. מה טעם? 'שאלו שלום ירושלים', ואומר: 'יהי שלום בחילך', ועוד: 'למען אחי ורעי'.

9. למה זוכה בעל השלום? "מי שהוא אוהב שלום ורודף שלום, ומקדים שלום ומשיב שלום – הקב"ה מורישו חיי העולם הזה והעולם הבא. שנאמר: 'וענווים יירשו ארץ והתענגו על רוב שלום'".

10. עד כמה גדול הוא השלום? רבי יהושע דסכנין בשם רבי לוי אמר: "גדול השלום, שכל הברכות והתפילות חותמין בשלום. ברכות קריאת שמע חותמים בשלום: 'ופרוס עלינו סוכת שלומך'. התפילות חותמות בשלום: 'עושה השלום'. ברכת כוהנים חותמים בשלום: 'וישם לך שלום'". עוד בעניין זה: אמר רבי ישמעאל: "גדול הוא השלום, שמצינו שוויתר הקב"ה על שמו שנכתב בקדושה שיימחה על המים, כדי להטיל שלום בין איש לאשתו".

תגיות:עולם הבאעולם הזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה