חדשות בריאות

איך אתם חותכים ירקות? לא תאמינו כמה שזה מסוכן לבריאותכם

על פי מחקר נמצא כי שימוש באותה סכין בחיתוך פירות וירקות עלולה להעביר חיידקי אי קולי וסלמונלה ביניהם, וייתכן כי יש לכך השלכות בריאותיות לגבי כל מנות הארוחה. כיצד ניתן למנוע את התופעה?

  • כ"ד סיון התשע"ח
אא

על פי מחקר נמצא כי שימוש באותה סכין בחיתוך פירות וירקות עלולה להעביר חיידקי אי קולי וסלמונלה ביניהם, וייתכן כי יש לכך השלכות לגבי כל מנות הארוחה, כולל הקינוח.

צוות חוקרים מאוני' ג'ורג'יה ערוכ מחקר שהעלה כי שימוש סכין משותפת לחיתוך פירות וירקות אחד אחרי השני, עלולה להעביר חיידקי סלמונלה ואי קולי ממוצר אחד לשני, וכתוצאה מכך הסיכון לחלות גובר, על כן, על פי המלצתם, בין חיתוך ירק לירק, יש לרחוץ היטב את הכלי בו משתמשים – הקולפן, הסכין או המגררת למשנהו ובכך להגדיל את הסיכון שלכם לחלות. לכן, הם ממליצים לרחוץ היטב את הסכין, הקולפן או המגררת.

"הידיעה שהזיהום יכול לעבור בין הירקות או הפירות היא חשובה בפני עצמה, משום שאנו מאמינים שהיא תגרום ליותר אנשים לרחוץ את כליהם לפני שיעברו לחיתוך של פריט מזון נוסף", הסבירה פרופסור מרילין אריקסון, שעמדה בראש המחקר.

עוד גילו החוקרים כי חלק מהפירות וירקות נוטים להיות יותר 'מדבקים' מהשאר. נתון מפתיע הוא כי עגבניות שנגועות בחיידקים עלולות להעביר את הזיהום הלאה לכל מרכיבי הארוחה: "עגבניות הובילו לרמות זיהום גבוהות יותר על הסכין, מאשר למשל לאחר חיתוך תותי שדה", הסבירה.

עוד הוסיפה פרופ' אריקסון כי: "לא ברור לנו עדיין מה הסיבה הספציפית שבגללה יש הבדלים כאלה בין רמות הזיהום בירקות ופירות שונים, אבל אנחנו יודעים שברגע שפתוגן מסויים מזהם את המזון, כמעט בלתי אפשרי לסלקו".

חשוב לדעת כי כדי למנוע זיהום או הפצה של החיידקים, יש לרחוץ ידיים עם מים וסבון לכל הפחות 20 שניות, לא לשכוח לסבן גם את גב היד, כמובן בין האצבעות ומתחת לציפורניים. לבסוף יש לנגב במגבת נקיה.

את הירקות והפירות יש לשטוף היטב לפני החיתוך, כיוון שהחיידקים המצויים בקליפתם החיצונית יכולים להיכנס לתוכם במהלך החיתוך וההכנה. בנוסף, כעת חידש לנו המחקר כי יש להקפיד לרחוץ את הסכין וקרש החיתוך בין כל ירק ופרי בנפרד.

תגיות:סכיןסלטמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה