כתבות מגזין

"הרב הוציא 50,000 ש"ח ואמר לי: ’לך תשלם, ונגמר הסיפור"

סופר ועיתונאי חרדי שפרסם כתבה עם נימת זלזול בכבוד הרב אליהו זצ"ל, נדרש לשלם סכום עתק. מאיפה השיג אותו? הרב בעצמו, אלא מה

אא

סיפור מדהים זה שאירע בשנות ה-90, התפרסם והפך לפופולארי ביותר במגזר החרדי – לא בכדי. כעת, יומיים לפני יום ההילולא של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הוא עולה בשנית לכותרות ועושה שמות ברשתות החברתיות.

את הסיפור סיפר סופר ועיתונאי חרדי שבין היתר כתב באחד העיתונים הנחשבים במגזר, שהופץ בערב יום שישי.

לדבריו, באחת הכתבות שפרסם עלתה נימת זלזול לכאורה בכבוד הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ואחד מבני ביתו החליט לתבוע את הסופר על הוצאת דיבה. "פסק הדין קבע שעליי להביע את התנצלותי בפני כבוד הרב, וכן לשלם פיצויים על כך 50,000 שקלים", משחזר הסופר. "הגשתי ערעור אך הוא נדחה, וידעתי שאין לי ברירה אחרת".

 

"ביקשתי סליחה והרב אמר לי: 'מודה ועוזב ירוחם'", אבל זה לא הכל

בינו לבין עצמו החליט הסופר לעלות לביתו של מרן זצ"ל, ולבקש את סליחתו פנים אל פנים. הוא קיווה שבפגישתו יוכל איכשהו להשפיע על הרב לפעול לביטול ה'גזירה' בשל הקושי שלו לשלם סכום כה גדול.

כשביקש את סליחת הרב, הרב הישיר אליו מבט נדיר ועל פניו עלה חיוך של אמפתיה והבנה. "הרב הסביר לי בקול שקט שהוא אינו מקפיד עליי, אבל היות ולאנשים כמוני  יש כוח רב בידם – מוכרח שיהיה כאן שיעור להבא לכל מי שחלילה לא ייזהר בלשונו ויכתוב דבר מה שעלול להתפרש כזלזול בכבוד הזולת, לרבות רבנים".

אלא שמצוקתו של הסופר לא הניחה לרב לעבור לסדר היום. "לתדהמתי הרבה, הרב פתאום פתח את אחת המגירות בחדרו, והוציא ממנה 50,000 ₪ טבין ותקילין. הוא פנה אליי ואמר לי: 'אל תגלה לאף אחד את הסוד הקטן שלנו. לך תשלם את החוב, ונגמר הסיפור".

ברוב ענוותנותו - הרב מעולם לא סיפר לאף אחד על החסד הגדול שעשה עם אותו סופר, ושתק כשאותו בן משפחה סיפר לו כי 'הצדק יצא לאור, והעיתונאי שילם את מה שהיה צריך לשלם'.

תגיות:הרב מרדכי אליהועיתונאיחובכתבהמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה