עלון הידברות

מי בתל אביב "מעלים" את העלונים שאיתן גל מפיץ?

איתן גל מפיץ 350 עלונים מידי שבוע, ורואה את ההתחזקות מול העיניים. וגם דברים פחות נעימים: "אני מחלק את העלון בכמה מקומות ברמת אביב, ומתברר שיצר הרע נלחם חזק"

אא

"אני בעל תשובה כבר 15 שנים. כיום אני מעביר 5 שיעורים בשבוע. יש לי 5 קבוצות שמורכבות מכל מיני אנשים. בגדול, מה שאני עושה – זה קירוב לבבות", מספר איתן גל בתחילת שיחתנו.

לא מעט אנשים בוחרים להזמין מנוי ולהפיץ את עלון הידברות באזורים שונים בארץ. חלקם פשוט מגיעים לבתי הכנסת באזור מגוריהם ומניחים ערימה של עלונים. אחרים מגיעים לבתי עסק, ומזדמן להם גם לשוחח עם בעל המקום או עם לקוחות שמגיעים ונהנים מן העלון. איתן גל, לעומת זאת, יוצר קשר אישי וקרוב עם מקבלי העלונים – וזאת חרף העובדה שהוא מפיץ בכל שבוע לא פחות מ-350 עלונים, ב-14 בתי כנסת שונים באזור המרכז. רבים קוראים את העלונים שהוא מפיץ, מגיעים לשיעורים שהוא מוסר, והתגובות מחממות את הלב.

"בכל בית כנסת מפיצים הרבה עלונים מכל מיני סוגים. לפני 3-4 שנים הכרתי את עלון הידברות, וגיליתי שהוא מגוון מאד, ומדבר לכלל האוכלוסייה – הוא לא מיועד דווקא לקהל מסוים כזה או אחר, אלא מתאים ממש לכולם. בזמן שעלונים אחרים מכילים 2-4 דפים מחוברים ולא מעבר לזה, עלון הידברות הוא עלון עשיר ומלא בחומר, הוא בפירוש רמה אחת מעל כולם. מיד התקשרתי להידברות ובקשתי לזכות את הרבים. ככה הגעתי להפיץ את העלונים בכמות הזו".

האיכות של העלון, כך מספר גל, מביאה את האנשים להתחבר אליו ולחכות לו מידי שבוע. "אנשים מספרים לי שזה עלון שעושה להם עונג שבת ממש. לפני שבת הם ממש בציפייה לקבל את העלון, אם בשביל לקרוא את הסיפור הנהדר שמופיע מידי שבוע, אם כדי לקרוא חומרים מעניינים על מדע או על בריאות ואם כדי ללמוד הלכות, פרשת שבוע ופירושים שונים. זה עלון שמקיף המון תחומים ונותן כלים רחבים, כך שאנשים מתענגים עליו. יש לעלון יתרון גדול. כשמדברים עם אדם ורוצים לקרב אותו, אי אפשר להעמיס עליו יותר מדי. כשאתה מדבר עם בן-אדם, אתה לא תמיד צריך לדבר איתו על תורה, כדי שלא יהיה עליו עומס. גם בדיבורים כלליים על נושאים אחרים אפשר לחזק ולקרב. העלון של הידברות עושה בדיוק את זה – הוא עלון איכותי, יש בו הרבה חומר תורני, אבל מצד שני – לא יותר מידי. הוא לא 'כבד', הוא נעים לקריאה".

 

"עונג שבת" של ממש

"אני מעביר שיעורים בבתי כנסת לקבוצות של ילדים ושל מבוגרים. כשמגיע מישהו לשיעור בפעם הראשונה, הדבר הראשון שאני עושה זה לתת להם את עלון הידברות ולדבר איתם על הסיפור שבתוכו", מספר גל. "אני יודע שאחר כך הם לוקחים את העלון הביתה, וזה משפיע עליהם. אני יודע בוודאות על הרבה אנשים שחזרו בתשובה בזכות העלון הזה. עצם ההגעה שלהם לבית הכנסת לשיעור – זה הרצון הראשוני שלהם, אבל מה שנותן להם את הכוח להמשיך – זה העלון. העלון מוסיף על העזרה שאני נותן לאנשים, הוא עושה לא פחות ממה שאני עושה בשיחות ובשיעורים שלי.

"אני מחובר מאד להידברות באופן כללי, ולעלון בפרט. אני מחלק את העלונים לפני שבת, ואני יודע שאנשים יקראו אותם בשבת. עושה לי טוב שאנשים מתחברים. יש בין המקבלים אנשים שלא שומרים שבת, אבל כשאני נותן להם את העלון אני יודע שהם יקראו אותו בשבת, ויהיה להם עונג, אפילו של חצי שעה, בשבת – וכמו אצל רבי עקיבא, לאט-לאט הדברים האלה מחלחלים, ומתוך שלא לשמה – יבוא לשמה".

אני מתעניינת לגבי סיפורים מעניינים שבהם הוא נתקל. גל מספר גם על התנגדויות לעלון. "אני מחלק את העלון בכמה מקומות ברמת אביב, ומתברר שיצר הרע נלחם חזק בעלונים. אנשים מגלים פתאום שישנם אנשים שמתחזקים, שמתחילים לראות שיש בורא לעולם – וזה בלי לחץ ובלי שום כפייה או מחויבות. זה לא יכול להיות!... אז יצר הרע עובד קשה. בכמה מקומות שבהם אני מחלק עלונים גיליתי אחרי תקופה שיש מי שפשוט גונב את העלונים לפני שבת. לכן התחלתי לחלק אותם ממש סמוך לשבת, כדי שהאנשים שרוצים אותם – יוכלו באמת ליהנות מהם".

העלונים הם רק חלק מן הקשר של גל להידברות. הוא מביא את הידברות אל האנשים שאותם הוא מקרב. "אני אומר לאנשים להיכנס לאתר הידברות ולראות את התכנים שיש בו, וגם מביא לשיעורים ספרים, כמו הצופן התנ"כי של הרב זמיר כהן. גם זה תורם המון. אני תמיד חושב לעצמי – אם ה' החזיר אותי בתשובה, אז מי אני שלא אתמוך הלאה ביהודים שרוצים להתקרב? ההפצה של העלון היא פשוט חלק מהשליחות שלי".

מעוניינים להצטרף למשפחת מזכי הרבים, ולהפיץ את עלון הידברות ב-50 עותקים (או יותר) מדי שבת? חייגו 073-2221388 או השאירו פרטים כאן, ותצטרפו להגרלה הענקית. חודש הפצה ראשון - בחינם. שווה לנסות

תגיות:עלון שבתעלון הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה