חדשות בריאות

סכנת התייבשות: שיטה גאונית תגלה האם ילדכם שותה מספיק מים

אנחנו נכנסים לימות הקיץ החמים, וסכנת ההתייבשות אורבת בפתח. אין ספק שעלינו לדאוג לשתיית מים בכמות מספקת, בפרט אצל הילדים. כיצד נוכל לדעת האם הם שותים מספיק? זאת תדעו באמצעות פעולה קלה וגאונית

  • כ"ב סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו נכנסים לימות הקיץ החמים, וסכנת ההתייבשות אורבת בפתח. עלינו לדאוג לשתיית מים בכמות מספקת, בפרט אצל הילדים.

מהי התייבשות? כאשר הגוף מאבד נוזלים בעקבות הקאות/ שלשולים או שתייה מועטה, נפח הנוזלים הקיים בגוף פוחת באופן משמעותי. ההתייבשות קיימת בעיקר בימי הקיץ החמים משום שאז הגוף נדרש לקבל יותר נוזלים ומאידך מאבד אותם מהר יותר ילדים קטנים ותינוקות פגיעים במיוחד להשפעת השמש, כיוון שגופם מתמודד פחות עם קירור הגוף ושימור נוזלים.

כיצד נוכל לדעת האם הם שותים מספיק? זאת תדעו באמצעות פעולה פשוטה וגאונית שמופיעה גם ב- National Library of Medicine- צבטו בעדינות למספר שניות את העור שבין אצבעות הידיים, ביד או בבטן. כעת הפסיקו וראו - אם הילד שתה מספיק נוזלים העור ישוב לצבעו מיידית, אך אם עוברות מספר שניות עד שהעור חוזר לעצמו, המשמעות היא שכדאי לתת לילד נוזלים נוספים.

חשוב להבהיר סימנים נוספים להתייבשות אצל ילדים: כאשר אם הם חשים צמא, אם הם עייפים או מסוחררים, אם העיניים, הפה והשפתיים שלהם יבשות, אם השתן שלהם צהוב ומדיף ריח חזק, אם הם הלכו לשירותים פחות מ-4 פעמים ביום. אך גם אם לא תראו סימנים אלו, הקפידו בכל זאת לתת להם יותר מים לשתות.

תגיות:מיםהתייבשות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה