חדשות בארץ

תופעה מדאיגה: כשליש מהנהגים מנמנמים במהלך הנסיעה

כמעט אחד מתוך שלושה נהגים דיווחו על נמנום קל בשעת הנהיגה. בעקבות הממצאים המדאיגים של הסקר, ביקש מנכ"ל אור ירוק "להגביר את המודעות בקרב הנהגים לסכנות שבנהיגה בעייפות", ומציע כי "חייבים ליצור יותר פינות רענון בצידי הכבישים ובתחנות הדלק"

  • כ"א סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט אחד מתוך שלושה נהגים דיווחו על נמנום קל בשעת הנהיגה, כך על פי סקר שמטרתו להעריך את שיעור הנהגים שנוהגים בעודם עייפים בכביש.

על פי הסקר, שנערך על ידי עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" ופורסם ב'ישראל היום', 29% מהמשתתפים דיווחו על "ניקור" תוך כדי נהיגה בכביש, לכל הפחות פעם אחת במהלך השנה שחלפה.

נתון נוסף העלה כי נהגים בגילאי 34-55 הינם בעלי שיעור המנמנמים הגבוה ביותר (34%), ואילו, 37% סיפרו כי נסעו עם נהג ש"ניקר" תוך כדי נסיעה.

בחלוקה לאזורים: 33% מתושבי חיפה, הצפון וירושלים, דיווחו כי נמנמו לפחות פעם אחת בשנה החולפת בעת הנהיגה. נהגי תל אביב והמרכז אחריהם עם 28%, נהגי באר שבע והדרום עם 25%. השיעור הכי נמוך של נהגים עייפים על ההגה נמצא אצל נהגי השרון (21%).

יש לדעת כי בהתאם למחקרים שונים בעולם נמצא כי בכ-20% ממקרי התאונות הקטלניות, מעורב גורם העייפות, בעוד רובן מתרחשות בכבישים ראשיים ומהירים או בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות, וזאת אחרי נסיעה ממושכת.

האוכלוסיות המועדות לפורענות הינם הצעירים עד גיל 25, עובדי משמרות ואנשים הסובלים מבעיות שינה.

"אנחנו נמצאים בפתחו של הקיץ והחופש הגדול, תקופה המאופיינת בנסיעות משפחתיות רבות בארץ ובחו"ל. זה הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את המודעות בקרב הנהגים לסכנות שבנהיגה בעייפות. במקביל חייבים ליצור יותר פינות רענון בצידי הכבישים ובתחנות הדלק כדי לאפשר לנהגים לעצור להתרעננות במקום בטוח ולא בשולי הכביש", הבהיר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק.

תגיות:סקרנהיגהעייפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה