בריאות ותזונה

מפתיע: מחקר חדש טוען כי אנשים מעל גיל 40 צריכים לעבוד רק.... ימים בשבוע

מחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי מכון המחקר של מלבורן, אוסטרליה, קובע כי אנשים מעל גיל 40 צריכים לעבוד לא יותר משלושה ימים בשבוע "אלא אם כן אתם חלק ממיעוט קטן של בני אדם, רוב הסיכויים שאתם רוצים לעבוד פחות"

אא

מחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי מכון המחקר של מלבורן, אוסטרליה, קובע כי אנשים מעל גיל 40 צריכים לעבוד לא יותר משלושה ימים בשבוע "אלא אם כן אתם חלק ממיעוט קטן של בני אדם, רוב הסיכויים שאתם רוצים לעבוד פחות".

המחקר, שאותו מוביל פרופ' בשם קולין מקנזי, כלל 3,000 מתנדבים גברים ו-3,500 נשים מעל גיל 40 – שהתנדבו לענות על שאלונים ולהיות 'שפני הניסיון' של מומחים לזיכרון ויכולות קוגניטיביות. "המחקר שלנו הראה שעובדים מעל גיל 40 הם הכי פרודוקטיביים כאשר הם עובדים רק שלושה ימים בשבוע", מסבירים החוקרים, שבדקו בין היתר את המבנים המשפחתיים של המשתתפים, תחום התעסוקה שלהם, רווחתם הכלכלית והסובייקטיבית ועוד.

"המשתתפים במחקר התבקשו לבצע משימות כגון קריאת טקסט אחורה, קריאת מילים בקול רם והקראת מכתבים ארוכים בקול רם. מסקנת המחקר שלנו היא שרמת הגירוי האינטלקטואלי מושפעת מאוד משעות העבודה, וככל שמעמיסים יותר עבודה בגילאים הללו – כך יש יותר עייפות, מתח ולחץ ובאופן טבעי גם היכולות הקוגניטיביות פוחתות", הוא מסכם. "התוצאות מוכיחות כי מי שעובד לא יותר מ-20 שעות בשבוע, עושה את הטוב ביותר גם לעצמו וגם למעביד שלו".

תגיות:עבודהגילמחקרימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה