חדשות בארץ

מחריד: מנהיג ערביי ישראל הציע להיטלר להקים מחנה השמדה בשומרון

אמין אל חוסייני, מנהיג ערביי א"י בתקופת המנדט הבריטי, הזדהה בכל ליבו עם המשטר הנאצי ותכנן להקים משרפות ליהודי ישראל בעמק דותן. מסמכים שנחשפו עם השנים שופכים אור חדש על עומק איבתו של המופתי ליהודים

  • כ"א סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמין אל חוסייני, מנהיג ערביי ישראל בתקופת המנדט הבריטי, היה מופתי שהגביר בהתמדה ובלהט דתי את השנאה בין הפלסטינים ליהודים.

מסמכים ומחקרים שנערכו והתפרסמו לאחרונה שופכים אור על הברית המחרידה שכרת אל חוסייני עם היטלר, צורר היהודים הנאצי. על פי הפרסום, דרך הקשר שטיפח עם הנאצים קיווה המופתי האכזר לבלום את זרם העלייה היהודית לארץ ישראל, ולשקם את מעמדו שהתערער בתקופה ההיא בקרב ערביי ישראל.

את אייכמן, יוזם הפתרון הסופי, כינה אל חוסייני "הטוב שבידידי הערבים", ובנובמבר 1941 נפגש עם אדולף היטלר והבטיח לו סיוע בכל הדרוש. הוא לא הסתיר את שאיפתו לחסל את יהודי ארץ ישראל. במהלך שהותו בגרמניה נשא דברים ברדיו ברלין ואמר: "הירגו את היהודים בכל מקום שתמצאום. הדבר נושא חן בעיני האלוקים, ההיסטוריה והדת". אחוזים רבים מההסתה באותם ימים אפלים נזקפים לחובתו של אל חוסייני.

המופתי הגיע לבגדד, שם תמך בתעמולה הנאצית נגד הבריטים והיהודים, אותם הגדיר כ"בני בריתם" של הבריטים. הסתה זו היתה בין הגורמים המרכזיים לאירועי "הפרהוד", אירועים אנטישמיים בהם נרצחו 200 יהודים ואלפים אחרים נפצעו ונבזזו מרכושם. בשל ההסתה, עלה לשלטון בעיראק ראשיד עלי אל-כילאני, שתמך בגלוי במשטר הנאצי. לאחר תקופה קצרה הצליחו הבריטים לכבוש מחדש את בגדד.

כעת נאלץ אל חוסייני לברוח לגרמניה. הוא נמלט לגרמניה ונפגש עם אדולף היטלר שר"י. בפגישתם, הבטיח לצורר הנאצי גדולות ונצורות, הפגישה בין שני הצוררים הביאה להקמתו של סניף הוועד הערבי העליון בגרמניה. שם הוכשרו מטיפי מסגדים שיגייסו מוסלמים למלחמה. כן הוקם בברלין ערוץ רדיו, ששידר הסתה שוטפת בערבית מגרמניה לתוככי המזרח התיכון.

במעשיו הנוראיים, השקה אל-חוסייני את זרעי האנטישמיות שפרחו במלוא עוזם בשנים שלאחר השואה ברחבי האזור. נטעים שגרמו למעשי אלימות עזים עד ימינו אנו.

כן נפגש אל חוסייני עם אדולף אייכמן, הממונה על הפיתרון הסופי, והציע לו להקים מחנה השמדה בעמק דותן שבשומרון, עם כיבוש ארץ ישראל על ידי הנאצים.

אל חוסייני שהה במשך 3 שנים באירופה וזכה לתקציבי ענק. את עיקר הכסף השקיע בגיוס מטיפים למוסלמים ששירתו בחזית המזרחית מול ברית המועצות. כמו כן, הוא פעל להקים את חידת "ערב החופשית", שמטרתה העיקרית הייתה לכבוש את עיראק מחדש מידי הבריטים. כך תכנן לפתוח חזית נוספת מול הבריטים ולהוות בסיס ממנו ייכבש כל המזרח התיכון בעתיד.

באוקטובר 1944 היה אל חוסייני מעורב ב"מבצע אטלס" – שנכשל, ברחמי ה' על שארית עמו. על פי אחת הגרסאות, "מבצע אטלס" נועד להרעיל את מי השתייה של תושבי תל אביב.

בחסדי שמים, המשטר הנאצי לא הצליח לכבוש את ישראל, וארץ הקודש נותרה לפליטה. עם זאת, עד ימינו אנו נותר זכרו של אל חוסייני לדיראון עולם. מגוון פעולותיו ששיקפו שנאה תהומית לעם היהודי והזדהות מוחלטת עם מטרות המשטר הנאצי – חקוקים על גבי ההיסטוריה. שבכל דור ודור קמים עלינו צוררים לכלותינו – והקדוש ברוך הוא מצילינו מידם.

תגיות:היטלרשומרוןערבי ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה