בריאות ותזונה

הדרך היעילה ביותר לשטיפת פירות: האם מהיום תנהגו אחרת?

מהי הדרך הנכונה ביותר להסרת חומרי הדברה מפירות? צוות חוקרים הראה כי אופן השטיפה בה אנו נוקטים טעון שיפור. כיצד יש לשטוף את הפרי, לדעתם, ומה יקרה אם נמשיך לנהוג כהרגלנו בקודש?

  • כ' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כיצד אתם שוטפים את הפירות? האם אתם מהמקלים (רק עם מים), או מהמחמירים (מוסיפים קצת סבון)? על פי מחקר שנערך באוני' מסתבר כי הרגלים אלו נחשבים פחות יעילים לצורך הסרת חומרי ההדברה מהפרי.

במחקר, שפורסם בכתב העת Agricultural and Food Chemistry, בדקו צוות חוקרים 3 אופנים לניקוי תפוחים, על מנת לפצח את הדרך היעילה ביותר בה עלינו לנקוט בכדי לקבל תפוח נקי משאריות הדברה.

על פי הממצאים נמצא כי שטיפת התפוח תחת מי ברז או באמצעות סבון אינה טובה דיה, והשיטה היעילה ביותר הינה שטיפת הפרי עם אבקת סודה לשתייה.

יש לציין כי לפני שאתם מרימים גבה, דעו כי התפוח בדרכו אל המקרר שלכם עובר תהליך של הסרת חומרי ההדברה, כולל שימוש באקונומיקה, אולם לסברת החוקרים לא מדובר בתהליך שיעיל לחלוטין שכן שאריות של החומרים המזיקים יכולות עדיין להיצמד לפרי. מטרת המחקר הייתה בסה"כ להעלות שיטה נוספת שטרם מקובלת בציבור לשם אכילת פירות נקיים מחומרים מזיקים.

האם עלינו לחשוש משאריות חומרי הדברה?

הדרך לנקות את הפירות, לפי המלצת עורכי המחקר, היא לערבב בתוך כלי מים ואבקת סודה, ולהניח שם את התפוח. החקר הראה כי לאחר מספר דקות הוסרו כל שאריות חומרי ההדברה.

להערכת חלק מהמומחים, תהליכי הניקוי והחיטוי שעובר הפרי עד לרגע האכילה דואגים שכמות חומרי ההדברה שנותרו תהיה פחותה ולא מזיקה. לעומת זאת ישנם חוקרים המזהירים כי חשיפה לטווח ארוך לשאריות חומרי הדברה, גם ברמה פחותה, עלולה להוות השפעה על הבריאות.

"המוצרים נבדקים כדי להבטיח ששאריות חומרי ההדברה מצויות מתחת לרמות המסוכנות לבני אדם", אמרה ד"ר מוטוקו מוקאי, טוקסיקולוגית מאוני' קורנל בשיחה עם ה-CNN.

ומה אם אתם עדיין חוששים משאריות חומרי הדברה? לדברי ד"ר מוקאי תוכלו פשוט להסיר את קליפת הפרי, אם כי החיסרון הוא פספוס של חלק מהיתרונות הבריאותיים של התפוח, בין היתר סיבים תזונתיים ו-72% מנוגדי החמצון ווויטמינים E ו-K.

תגיות:תפוחשטיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה