חדשות בריאות

סובלים מעייפות בעבודה? הפתרון פשוט יותר ממה שחשבתם

"תסמונת צג מחשב" – מכירים? מדובר בישיבה ממושכת מול מחשב בעבודה, הגורמת, בין היתר, לרגישות לאור, עייפות, כאבי ראש, צוואר וכתפיים וצריבה ויובש בעיניים - איך ניתן להקל על התסמינים הללו מבלי להחליף עבודה? החוקרים העלו פתרון מפתיע

  • כ' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"תסמונת צג מחשב" – מכירים? מדובר בישיבה ממושכת מול מחשב בעבודה, הגורמת, בין היתר לרגישות לאור, עייפות, כאבי ראש, צוואר וכתפיים וצריבה ויובש בעיניים - איך ניתן להקל על התסמינים האלו מבלי להחליף עבודה? ובכן, צוות מומחים לעיצוב מאוני' קורנל שבארה"ב, ביקשו למצוא פתרון אדריכלי לנושא הבריאותי, ואכן הגיעו למסקנה מפתיעה – פשוט להחליף מקום.

על פי המחקר, נמצא כי העובדים שמיקמו עצמם בעבודה ליד חלון, נחשפו לאור טבעי, וכתוצאה מכך הציגו ירידה של 84% בממוצע בתסמינים של "תסמונת צג המחשב", שהופיעו עקב שימוש ממושך במחשב.

עוד גילה המחקר כי דווקא עובדים אלו היו יעילים יותר בעבודה, ופחות התעייפו במהלך היום. אם כן, המסקנה העלתה את החשיבות לחשיפה לאור טבעי בשעת העבודה, הן לצורך שיפור הבריאות והן לצורך ייעול ואפקטיביות של העבודה.

חשיבות רבה ישנה לחשיפה לאור השמש, הממלאת תפקיד חיוני בוויסות מחזורי השינה של הגוף. היא משפרת את איכות השינה ומייעלת את תהליך חילוף החומרים של הסוכר בדם. בנוסף, כידוע,  החשיפה לשמש מעודדת ייצור ויטמין D בגוף, ויטמין התורם לחיזוק העצמות והשיניים, העצמת תפקוד המוח ולשיפור המערכת החיסונית.

ומי שלא יכול למקם את עצמו בעבודה ליד חלון? כל שעתיים-שלוש צאו החוצה למשך רבע, וכל 20 דקות הביטו 20 שניות אל הנוף שמחוץ לחלון מסוים בעבודה.

תגיות:עבודהחלוןעייפותמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה