חדשות בארץ

לילה מתוח בדרום: אזעקות בעוטף עזה, צה"ל תקף 15 יעדים ברצועה

השקט שנשמר מאז יום רביעי לפנות בוקר – הופר חצי שעה לפני צאת השבת. אזעקות נשמעו לאורך הלילה בעוטף עזה. בחסדי שמים, הנפילות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל

  • כ' סיון התשע"ח
תקיפה בעזה, (צילום: יונתן סינדל / Flash90)תקיפה בעזה, (צילום: יונתן סינדל / Flash90)
אא

חיל האוויר של צה"ל תקף הלילה (ראשון) עשרה יעדי טרור, בשלושה מתחמים של החמאס, ברצועת עזה. בתקיפות הושמדו שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה וכן מתחם צבאי. התקיפות הישראליות בוצעו בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל סמוך לצאת השבת.

גם במהלך הלילה הושמעו שוב ושוב אזעקות צבע אדום, בין היתר בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער המגב. רקטה שנורתה לעבר ישראל יורטה על-ידי כיפת ברזל. בתגובה, תקף צה"ל לפנות בוקר חמישה יעדי טרור במתחם צבאי השייך לכוח הימי של חמאס.

אזעקות צבע אדום נשמעו הלילה גם עוטף עזה, בלכיש, בחוף אשקלון, בשער הנגב ובשדות נגב. זוהו לפחות שלושה שיגורים מהרצועה ומערכת כיפת ברזל יירטה את חלקם.

האזעקות הושמעו בשעה 00:38, 01:15, 02:44 וב-03:14. בחסדי שמים, מערכת כיפת ברזל יירטה 3 רקטות.

דובר צה"ל מסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ולאירועי הטרור שהוביל ואפשר ארגון הטרור חמאס במהלך סוף השבוע, ובהם השלכת רימון ומטענים, ניסיונות לפריצת הגדר, פגיעה בתשתיות ביטחונית ושריפת שטחים בשטח ישראל על ידי עפיפוני ובלוני תבערה".

"אירועי סוף השבוע הם המשך לניסיונות חוזרים ונשנים שמוביל ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר מעל ומתחת לקרקע לאזור לחימה, לבצע פיגועי טרור, לפגוע בתשתיות ביטחוניות ולסכן את חייהם של אזרחי ישראל וחיילי צה"ל", הוסיף הדובר.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך ניסיונות אלו, נחוש להמשיך ולממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל וערוך לממש משימה זו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה. אם בחירתו היא להוסיף ולפעול בדרך הטרור במקום לפתור את מצוקותיהם של תושבי עזה הוא ימשיך לשלם על כך מחיר כבד שילך ויגבר כלל שיידרש".

הבוקר, לאחר תקיפת חמישה יעדים של הכוח הימי של החמאס, מסר דובר צה"ל: "מדובר בתקיפה נוספת הלילה של צה"ל כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס, אשר נושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, ובתוך כך לתקיפות החמורות כנגד מדינת ישראל ואזרחיה", נמסר מצה"ל.

"בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. צה"ל ימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל ולפעול ככל שיידרש".

במהלך שבת קודש, כחצי שעה לפני צאת השבת, הופעלה אזעקת צבע אדום ביישובים בעוטף עזה בעקבות שני שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל, ובכך הופרה הרגיעה שנשמרה מאז יום רביעי לפנות בוקר.

אזעקת צבע אדום הופעלה שלוש פעמים ביישובים בעוטף עזה, בעקבות זיהוי שני שיגורים משטח רצועת עזה לישראל. שיגור אחד יורט על-ידי מערכת כיפת ברזל והשני נפל ככל הנראה בשטח רצועת עזה.

תגיות:עוטף עזהאזעקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה