חדשות בעולם

אסד: ישראל משקרת. אין כוחות איראנים בסוריה

נשיא סוריה קורא לארצות הברית לעזוב את ארצו, וטוען בתוקף כי ישראל משקרת, וכי אין בסוריה כוחות איראנים

  • י"ז סיון התשע"ח
אא

"ישראל משקרת. אין כוחות איראנים בסוריה" – את הדברים אמר נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לרשת RT הרוסית.

בראיון, שהתפרסם הבוקר (חמישי), התייחס אסד למתיחות עם ישראל, ולדרכים להגן על ארצו מתקיפות אוויריות. "ישראל תוקפת אותנו, אבל אנחנו רק מתחזקים. אנחנו נשפר את מערכות ההגנה האוויריות שלנו. זאת הדרך היחידה לעצור את התקיפות הישראליות, ואנחנו עושים את זה", אמר.

אסד הכחיש בתוקף את טענות ישראל שיש כוחות איראנים בסוריה. לדבריו, בסוריה נמצאים רק קצינים איראנים שמסייעים לצבא הסורי. "איראן עוזרת לנו, אבל אין אצלנו כוחות איראניים. אף פעם לא היו לנו, אי אפשר להסתיר את זה. לא היינו מתביישים לומר שיש לנו. כמו שהזמנו את הרוסים היינו יכולים להזמין את האיראנים", אמר אסד בתוקף.

"ישראל משקרת", אמר הנשיא הסורי. "במתקפה לפני כמה שבועות הם אמרו שהם תקפו בסיסיים איראניים. למעשה היו עשרות חיילים סורים שנהרגו ונפצעו – אף לא איראני אחד. איך הם יכולים לומר את זה? זה שקר".

במהלך הראיון, התייחס אסד למעורבותה של ארה"ב במלחמה בסוריה. "ארה"ב צריכה לעזוב את סוריה, והיא תעזוב", אמר נשיא סוריה. הוא הודה לבעלת הברית רוסיה, שבזכותה לדבריו נמנע עימות ישיר בין ארה"ב לרוסיה על אדמת סוריה.

"היינו קרובים לעימות ישיר בין הכוחות הרוסיים לכוחות האמריקניים, ולמזלנו זה נמנע - לא בזכות החוכמה של ההנהגה האמריקנית אלא בזכות החוכמה של ההנהגה הרוסית. אנחנו זקוקים לתמיכה הרוסית, אבל במקביל אנחנו צריכים להימנע מהטיפשות האמריקנית כדי לייצב את המדינה שלנו", אמר אסד.

בתוך כך, אתמול אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שבגבול הדרומי של סוריה, הסמוך לישראל, צריכים להיות חיילים סוריים בלבד. ייתכן ולברוב התכוון למורדים הסורים ועל כך שצבא אסד מתכוון להילחם בהם. אך ייתכן ומדובר בבשורה משמעותית לישראל והוא התכוון לכוחות החיזבאללה ואיראן כי נוכחותם סמוך לגבול עם ישראל אינה לשביעות רצונו של הממשל הרוסי.

במסיבת עיתונאים אמר השר הרוסי כי "בוודאי שנסיגה של הכוחות שאינם כוחות השלטון הסורי צריכה להיות על בסיס הדדי". עד הוסיף כי "שבסופה של אותה נסיגה, נציגים של הצבא הסורי יימצאו בגבול של סוריה עם ישראל וירדן".

תגיות:איראןאסדישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה