כתבות מגזין

הטייס (במיל') החרדי מנסה ליצור קירוב בין שני העולמות

הוא חרדי ואב לשמונה – וגם טייס במילואים: סא"ל א' חזר בתשובה במהלך שירותו הצבאי, והמשיך לשרת בצבא למרות ההתמודדויות המורכבות, ולנסות לקרב בין שני העולמות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סא"ל א' (47) מרעננה התגייס לצבא לפני קרוב ל-30 שנה. הוא הגיע לחיל האוויר, והמשיך לשרת עד לגיל 43. מאז, הוא ממלא את ימיו בין המשפחה שלו לבין העבודה, המילואים (הוא שיאן המילואים ברעננה, ושירת ב-88 ימי מילואים השנה) ו... הלימודים בכולל.

לפני 20 שנה חזר סא"ל א' בתשובה, וכיום הוא מנהל אורח חיים חרדי לחלוטין – במקביל לשירות הצבאי.

בראיון לאתר mynet סיפר סא"ל א' כיצד הצליח לשרת בצבא לאורך השנים, למרות ההתמודדויות המורכבות של ניהול אורח חיים דתי-חרדי בצבא. לדבריו, במקום להתמקד בקונפליקטים – צריך להתמקד בדברים הטובים, וכך להתמודד בצורה טובה ונכונה יותר.

א' אומר כי בעוד שבתקשורת מזינים את הציבור בטענות שהציבור החרדי משתמט מהצבא, ושחיילים אינם מתקבלים בחברה החרדית, הרי שהמציאות מגוונת בהרבה. הוא מדגיש כי החברה הדתית והחרדית מכילה בתוכה הרבה מאד סיוע לחברה ולקהילה – לא רק בתוך החברה החרדית עצמה, אלא גם מחוצה לה.

א' מרגיש שיש לו אחריות חברתית, כמי שנמצא בקו התפר שבין שני צדי המתרס. בעוד שכל צד – החילוני והחרדי – מתבצר בצד אחר של המסך, א' נמצא באמצע ומהווה גשר. לדבריו, לו היו שני הצדדים נפגשים יותר ומשוחחים יותר – היה נוצר קירוב גדול ומהיר. ואכן, בחייו הפרטיים מנסה א' לקרב בין הציבור החרדי לזה החילוני.

בסיומו של הראיון, עם זאת, אומר א' כי הגבורה האמתית היא של אשתו – אשר מגדלת באהבה את 8 ילדיהם, בעודה נושאת גם בתואר שני ובמשרה של מורה לבלט. ככל שיש דברים רבים יותר לעשות, אומר א', כך אתה מוצא יותר זמן כדי לעשות אותם.

תגיות:טייסחרדיצבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה