בריאות ותזונה

מה אוכל התינוק בשנה הראשונה לחייו? קבלו 6 מאכלים מומלצים

בחודשים הראשונים לחיי התינוק הכי טוב לתת חלב אם, אולם בהמשך כדאי לחשוף את הפעוט לטעמים חדשים שיועילו להתפתחותו התקינה. לפניכם רשימה של 5 מאכלים מומלצים ודרך הגשתם לתינוק. שימו לב - לפני כל שינוי שאתם מבצעים יש להתייעץ עם רופא הילדים

  • ט"ז סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחודשים הראשונים לחיי התינוק הכי טוב לתת חלב אם, אולם בהמשך כדאי לחשוף את הפעוט לטעמים חדשים שיועילו להתפתחותו התקינה. לפניכם רשימה של 5 מאכלים מומלצים ודרך הגשתם לתינוק. שימו לב - לפני כל שינוי שאתם מבצעים יש להתייעץ עם רופא הילדים:

1.בטטה

את הבטטה מומלץ להגיש לילדכם החל מגיל חצי שנה. לבטטה יש טעם מתקתק, והיא עשירה  בבטא-קרוטן המסייע להתפתחות תקינה של העור, המערכת החיסונית והעיניים.

הגשה לתינוק – הסירו את קליפת הבטטה, ושטפו במים. הניחו את הבטטה בסיר מלא מים עש שתתרכך. מעכו במזלג, והוסיפו טיפה חלב אם או מים.

2. אבוקדו

את האבוקדו ניתן להגיש לילדכם מגיל 4 חודשים. האבוקדו מכיל שומן חד בלתי רווי, שתורם להתפתחות המוח ומעניק אנרגיה. עוד כדאי לדעת כי באבוקדו יש סיבים תזונתיים שיעזרו למזון לזוז בקלות בקיבת התינוק.

הגשה לתינוק - יש למעוך את האבוקדו עם מזלג, הוסיפו טיפה חלב אם, וערבבו היטב עד לקבלת מרקם של פירה.

3. תפוחים

כבר בגיל חצי שנה אפשר לחשוף את הפעוט לתפוחים. מדובר בפרי המכיל סיבים המסייעים בשיפור תהליך העיכול. כמו כן נמצא בתפוחים ויטמינים מסוג A ו-E, זרחן, חומצה פולית ומגנזיום.

הגשה לתינוק - יש לקלף את התפוח ולחתוך לחתיכות קטנות. לאחר מכן יש לבשל את התפוח החתוך עם כוס מים במשך כרבע שעה בסיר על אש בינונית . לאחר שהתפוח מתקרר, הגישו לתינוק את הפרי מעוך במזלג.

4. אגסים

את האגסים ניתן להגיש לתינוק מגיל חצי שנה. האגסים מכילים סיבים, המקלים תינוקות הסובלים מעצירות. כמו כן מכילים גם ויטמין C ונחושת, שמגנים מפני מזיקים על תאי הגוף, ותורמים לחיזוק המערכת החיסונית.

הגשה לתינוק - קחו אגס רך ומעכו בעזרת מזלג.

5. בננות

את הבננות ניתן להציג בפני התינוק כבר מגיל 5 חודשים. הן עתירות באשלגן, ושומרות על איזון הנוזלים בגוף. כמו כן האשלגן תורם לתפקוד השרירים, ובפרט להרגעת שריר הלב וכן וויסות קצב הפעימות. צריכת בננות מגיל צעיר יפחית את הסיכון לסבול מדלדול העצם או מאבנים בכליות בהמשך. עוד מכילות הבננות כמות נכבדה של פחמימות, שישמרו את רמות האנרגיה, וגם סיבים תזונתיים שישפרו את תהליכי העיכול של הפעוט.

הגשה לתינוק - יש למעוך את הבננה עם מזלג עד לקבלת מרקם של פודינג.

6. גזר

את הגזר ניתן להגיש לתינוק מגיל חצי שנה. הגזר מכיל בטא-קרוטן התורם להתפתחות בריאה של העיניים, העור והמערכת החיסונית. כמו כן יש בגזר כמות גבוהה של ויטמינים מסוג C, K ו-B8, וגם חומצה פולית, אשלגן, סידן וברזל.

הגשה לתינוק – הסירו את הקליפה, ובשלו את הגזר במים, לאחר מכן לרסק ולערבב עם חלב אם עד לקבלת מרקם של פירה.

תגיות:תפוחבטטהגזרתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה