חדשות בארץ

הדרום לוהט: ירי הרקטות מעזה נמשך

במשך שעות היום נורו עשרות רקטות מעזה אל שטחי ישראל. צה"ל תקף והגיב בעצמה. האם הסלמה בפתח?

(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

מטח הרקטות בדרום נמשך: בין השעות 19:48 ל-19:57 נשמעו שלוש אזעקות צבע אדום במועצה האזורית אשכול ולאחר מכן נודע כי שתי פצצות מרגמה נורו מעזה ונפלו בשטחים פתוחים. בשלב זה טרם דווח על נזק או על נפגעים.

רקטות אלו מגיעות בנוסף לעשרות פצמ"רים ורקטות שנורו היום (שלישי) לעבר יישובי עוטף עזה. החמאס והג'יהאד האיסלאמי קיבלו על עצמם את האחריות לירי.

בעקבות המתקפה החריפה כינס נתניהו הערב התייעצות בטחונית שבסיומה אמר אחד מהגורמים האחראים: "ישראל רואה את ההתקפות בחומרה וחמאס אחראי על כל ירי מהרצועה. אמנם פנינו אינן להסלמה, אך נגבה מחיר על כל ירי וצה"ל יגיב בעוצמה".

כבר במהלך שעות היום החל צה"ל בתגובה, כאשר הוא ביצע את המתקפות הרחבות ביותר בעזה מאז צוק איתן, אם כי בעזה לא דווח עד כה על נפגעים. בצד הישראלי לעומת זאת, דווח היום על פציעתם של שלושה חיילים באורח קל עד בינוני, כתוצאה מירי הרקטות. כמו כן לקו שלושה תושבי שדרות בחרדה ועוד אחד שבר את הקרסול כאשר רץ לממ"ד. בנוסף, נגרם נזק לכלי רכב כתוצאה מיירוט כיפת ברזל.

יצוין כי אחת הרקטות שנורו מעזה פגעה במתקני חברת החשמל המספקים חשמל לרצועה, ובעקבות כך הופסקו שלושה קווי חשמל לעזה. שר האנרגיה הורה לחברת החשמל שלא לתקן בשלב זה את הקווים, כדי שלא לסכן את העובדים, ולהמתין לרגיעה.

בשלב זה הודיע משרד החינוך כי כל הטיולים שתוכננו למחר למרחק של עד 15 קילומטרים מהגדר, בטלים ומבוטלים.

תגיות:רקטותעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה