שבת

מצמרר: היהודי ויתר על טיסה בשבת, וניצל מהתרסקות המטוס המלזי

במשך ארבע שנים נערכו חיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם עם 239 הנוסעים שעליו. הנה סיפורו של היהודי שניצל מהטיסה בזכות ההחלטה שלא לטוס בשבת

צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

ארבע שנים לאחר הטרגדיה של היעלמות המטוס המלזי, שגבתה את חייהם של 239 הנוסעים שהיו עליו, הודיעו רשויות המדינה כי החיפושים אחריו, שהתרכזו בעיקר בדרום האוקיינוס ההודי - הופסקו באופן רשמי.

על רקע ההכרזה הדרמטית הזו קיבל סיפורו של איש עסקים יהודי שניצל מהטיסה הזו – משקל דרמטי לא פחות.

על פי הדיווח של האתר 'דנ'ז דילז' (באנגלית: Dan’s Deals), איש העסקים היהודי אמור היה לרכוש כרטיס לטיסה המדוברת, שעשתה דרכה ממלזיה לסין. סוכן הנסיעות שהיה אדם שומר תורה ומצוות, נחרד לגלות כי מדובר בטיסה שיצאה ביום השבת, ומשגילה זאת – סירב לבצע את העסקה. "אני נורא מצטער", אמר סוכן הנסיעות ללקוח היהודי. "אני את העסקה הזו לא יכול לעשות, כי אני שומר תורה ומצוות ומקפיד ביותר שלא למכור כרטיסים לטיסות שמתקיימות בשבת – עבור יהודים".

 

"אלוקים אדירים, אתה שמעת מה שקרה למטוס?"

היהודי הודה לסוכן הנסיעות, ואמר כי יבצע את העסקה בעצמו – אך באורח נסי, ברגע האחרון ממש, כשכבר היה בשדה התעופה, החליט לוותר ואף הודיע על כך לסוכן הנסיעות במייל מפתיע במיוחד שבו כתב כך: "ברכות משדה התעופה LAX. העלייה לטיסת הביניים שלי תהיה בעוד 55 דקות, ואני חושב מחדש על התוכנית. אתה צודק בהחלטה שלך, ואני מקבל על עצמי להתחשב יותר בדת".

איש העסקים הודיע לסוכן הנסיעות כי החליט לוותר על טיסת הלילה שאמורה הייתה להיות בליל שישי מקואלה בירת מלזיה לסין, ואף ביקש ממנו המלצות על מקום שבו יוכל להתארח לסעודות השבת.

יממה לאחר מכן, כשהידיעה התפרסמה בתקשורת העולמית, סימס היהודי לסוכן הנסיעות שלו הודעה דרמטית במיוחד: "אלוקים אדירים, אתה שמעת מה קרה לטיסה MH370? אני לא יכול להפסיק לחשוב על זה, זה נס אמיתי. אתה הצלת את החיים שלי. אני לא מסוגל לחשוב על שום דבר חוץ מזה, לא יודע איך להודות לך. נדבר שבוע הבא".

האתר שהביא את הסיפור צירף גם תמונות של השניים, וכן את ההתכתבות המלאה ביניהם – שמראה את ההשגחה האלוקית המופלאה בזכות שמירת השבת. "אני שמח בשבילך שזה מה שקרה", כתב סוכן הנסיעות בחזרה. "אבל לא אני הצלתי את חייך, אלא אלוקים והשבת הם שהצילו את חייך. רק להם אתה חייב".

תגיות:טיסהמלזיהשבתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה