חדשות בארץ

תגובות במערכת הפוליטית: "המחשבה שרקטה התפוצצה בגן ילדים – מזעזעת"

במערכת הפוליטית מגיבים בחומרה למטח הרקטות ששוגר הבוקר מרצועת עזה. "מדובר בעליית מדרגה. האירוע הבוקר אינו דומה לאף אירוע מאז 'צוק איתן'"

  • ט"ו סיון התשע"ח
(צילום: מרים אלסטר / פלאש90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש90)
אא

במערכת הפוליטית מגיבים בחומרה על מטח הרקטות ששוגר הבוקר (שלישי) לעבר תושבי עוטף עזה.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "שיגור פצ"מרים לעבר גן ילדים הוא קו אדום חמור ביותר. לא ניתן לארגוני הטרור לפגוע ולערער את בטחונם של ילדי ותושבי יישובי עוטף עזה. אני מחזק את התושבים שהתעוררו לבוקר הקשה הזה, ואת לוחמי כיפת ברזל על יירוטים מוצלחים".

יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי: "עלינו האחריות לא לוותר לחמאס ולהגיב על כל ירי ופגיעה בריבונות ישראל בגבול עזה, ולעשות כל מה שנדרש כדי למנוע את הסבב הבא. זה האתגר וזו המשימה, גם ביום שטיל מתפוצץ ליד גן ילדים. זו חובתנו לתושבי העוטף".

שרת החוץ לשעבר ציפי לבני: "המחשבה שרקטה התפוצצה ליד גן ילדים, גם אם אין נפגעים - מזעזעת. לחמאס כשלטון אחריות כוללת על הנעשה בעזה בלי קשר לזהות הארגון היורה. יחד עם חיבוק חזק לתושבי הדרום, נדרשת עבורם אסטרטגיה ברורה ולא רק טקטיקה מסבב לסבב".

שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ, תושב העיר שדרות, קורא להחריף את התגובה לירי פצצות המרגמה הבוקר לעבר ישובי עוטף עזה. "מטח הירי הבוקר מהווה עליית מדרגה, ואינו דומה לאף אירוע מאז 'צוק איתן'. על צה"ל להגיב בחומרה רבה יותר מבעבר".

"לא משנה אם מדובר בחמאס או בג’יהאד האסלאמי", מוסיף פרץ "חמאס הוא בעל הבית ברצועה ועליו לשלם את המחיר".

חבר ועדת חוץ וביטחון ורמ"ט אוגדת עזה לשעבר, ח"כ מוטי יוגב, קורא לחזור למדיניות החיסולים, "אפשר להמשיך ולשחק באש ואפשר להרתיע. אבן יסוד בהרתעה היא חיסול מחבלים בכירים - קפד ראשו. אין הרתעה גדולה מזו, ולא צריך להמשיך ולסכן חיים. יש לחסל את ראשי החמאס ברצועת עזה ולחתור לשלטון שבשיתוף פעולה יסייע לאוכלוסיית הרצועה לחיות".

שר התקשורת איוב קרא: "הרקטות הבוקר לכיוון יישובי עוטף עזה הוא הסלמה מסוכנת של מצב שגם כך נפיץ כרגע, בהמשך לירי על שדרות אמש וניסיונות החדירה של הימים האחרונים. מבחינת ישראל רק החמאס אחראי על האסקלציה הזו, וצה"ל יגבה מחיר כבד מאד ממחבלי החמאס וכל ארגוני הטרור, על מנת לדאוג לביטחון תושבי מדינת ישראל", הוסיף.

תגיות:גן ילדיםרקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה