חדשות בארץ

עימותים קשים בין כוחות הביטחון לפלסטינים, במהלך מרדף אחר המחבל

כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחר המחבל שהשליך את פלטת השיש על ראשו של סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד. במהלך המצוד, מאות פלסטינים התפרעו וחלקם נפצעו

  • י"ד סיון התשע"ח
( צילום: ויסאם השלמון / FLASH90)( צילום: ויסאם השלמון / FLASH90)
אא

החל משעות הבוקר (שני) פועלים כוחות גדולים של צה"ל במחנה הפליטים אל עאמרי שליד רמאללה, במסגרת המרדף אחר המחבל שהשליך פלטת שיש על ראשו של לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד, והביא למותו.

מאות פלסטינים מתפרעים במקום ומתעמתים עם כוחות הביטחון. מספר פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

כזכור, ביום חמישי האחרון, במהלך מבצע למעצר מבוקשים במחנה הפליטים בשיתוף השב"כ, נפצע לוברסקי באורח אנוש. לוברסקי אבטח את אחד המבנים ונפצע בראשו מפלטת שיש שזרק עליו מחבל מקומה שלישית.

לאחר התקרית, נמסר בצה"ל כי המחבל שזרק את לוח השיש באירוע לא נעצר. "הכוח לא ירה לעבר מקור ההשלכה ולא זיהה אותו. בהמשך הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות מול מפרי הסדר. בניגוד לטענות - אין שום שינוי בהוראות הפתיחה באש. הסיבה שלא נפתחה אש לעבר המחבל שהשליך את לוח השיש, היא שהוא לא זוהה".

במהלך יום השבת נפטר לוברסקי מפצעיו, ובמוצאי שבת הוא נטמן בהר הרצל בירושלים. במהלך ההלוויה, נפרד ממנו אחיו אריק. "איזה גיבור אתה, איזה אלוף אתה. תמיד נלחמת. אומרים שבחירה חופשית זו הנקודה האנושית הכי חזקה. ואתה בחרת כל החיים", אמר.

אריק הוסיף: "אני פונה לעם ישראל, שחיבק את המשפחה שלי חיבוק עצום שלא האמנתי שקיים. הניצחון הגדול ביותר שלנו זה שאנחנו נחיה חיים מלאים, בשביל אחי הקטן וכל הגיבורים שקבורים כאן בהר הזה - תחיו את החיים שלכם בשמחה, באמונה, באהבה. גם בימים הקשים האלה אני קם ואני פשוט מאושר ממה שאני רואה מסביב. אני מצפה מכולכם להיות ככה, בשביל אחי וכל אלה שנפלו בשבילנו. קחו על עצמכם משהו טוב, משהו קטן, ולאט לאט בזכות המעשים שלנו יהיו פחות ופחות הלוויות. רוניק אני אוהב אותך, אני מצדיע לך, אתה גיבור".

תגיות:עימותיםצה"לפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה