טורים נשיים

אני מכוונת, והוא יורה אותי גבוה הרבה יותר

אז תכננת לעצמך איזושהי תכנית לחיים, תכנית מפורטת וברורה ל-30 שנים הקרובות לפחות, והשנים עוברות, והחיים, איך לומר, לא בדיוק נצמדים לתכנית הכתובה שלך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עוד מהיותנו צעירות, אנו מתכננות תכניות גדולות לחיים. אחת חולמת להיות רופאה, אחת חולמת להיות מנכ"לית של חברה גדולה, אחת חולמת להיות מיליונרית ואחרת חולמת להיות בריאה. אחת חולמת להילחם על איכות הסביבה או צער בעלי חיים, אחרת חולמת להיות אמא לעשרה ילדים... אנחנו חולמות חלומות גדולים, מתכננות תכניות גדולות, מכוונות הכי גבוה שאנחנו יכולות – ובסופו של דבר, זה שמנהל את העולם מכוון אותנו למקום אחר לחלוטין, גבוה בהרבה ממה שדמיינו לעצמנו.

 

זאת שחלמה להיות רופאה שעובדת 20 שעות ביממה, מצאה את עצמה נהנית מלהיות עקרת בית. זאת שחלמה להיות מיליונרית למדה שהכסף לא קונה אושר. זאת שחלמה להיות אמא לעשרה ילדים הביאה אותם לעולם והצליחה להגשים עוד כמה חלומות על הדרך. הלוואי שהיינו מודעות לכוחות שטמונים בתוכנו, ליכולות העצומות שזכינו לקבל. אישה יהודייה היא הבסיס לכל!

היום יש תנועה לא קטנה של נשים שנלחמות כדי לקבל שוויון חברתי. הן רוצות לעבוד כמו גבר, להרוויח כמו גבר, שיתייחסו אליהן כמו שמתייחסים לגבר, ללא שום אפליה... אבל רגע, נוצרתי אישה! למה שארצה שיתייחסו אלי כאל משהו שאני לא? גבר ואישה שונים מטבעם. נוצרנו שונים לחלוטין. אני תמיד אומרת שביום שגברים יוכלו ללדת, אז נוכל לדבר על שוויון אמיתי. הדיון על השוני בין גבר לאישה הינו דיון עמוק ומורכב, שהתחלתי ללמוד רק לאחר שחזרתי בתשובה והתחלתי להכיר את תפקיד האישה בעולם הזה. לפני שחזרתי בתשובה לא באמת האמנתי שתפקידה העיקרי של האישה הוא בבית. שלא משנה כמה חשוב יהיה התפקיד אותו היא מבצעת מחוץ לבית, במקום עבודתה או שליחותה הרוחנית, עדיין הבית בא לפני הכל. קודם כל הבעל והילדים. זה חלק עיקרי מהשליחות שלנו בעולם הזה! היה לי קשה להשלים עם זה. אני צריכה לבטל את עצמי בשביל הבית? כדי לעשות כביסות, להחליף טיטולים ולבשל ארוחת ערב? זהו? זה תפקידי בעולם? אך עם הזמן למדתי שזה חלק עיקרי במהות שלי. נוצרתי בצורה כזו שזה טבוע בתוכי, גם אם אני לא רואה או מבינה את זה עדיין, זה שם. זה אחד מהכוחות הגדולים ביותר שטמונים בתוכי, שרק מחכים לצאת מהכוח אל הפועל. אך את חייה בחברה שלוחצת עלייך להיות שווה בין שווים, שגורמת לך להאמין שאם את משקיעה את מרב כוחך בביתך, בבעלך ובילדיך, אז את לא שווה הרבה... גורמים לך להרגיש שאת סתם אישה רגילה ופשוטה שלא עשתה כלום בחיים. בעולם כזה קשה מאוד להגיע לתכלית האמיתית. יש נשים שחושבות שבגלל שהן בבית, מגדלות את הילדים, הן לא מוצלחות. כמה שהדבר רחוק מהאמת. להיות עקרת בית זאת העבודה הקשה ביותר בעולם, שדורשת ממך המון כוח, אכפתיות, סבלנות, נכונות, להיות מסוגלת לעשות מספר דברים לא פשוטים במקביל, לחלק את עצמך בין מספר אנשים שזקוקים לך ולא רק מ-8 עד 5, אלא 24/7. עקרת בית שמגדלת ילדים היא אישה ענקית, ובדור שלנו מרבית הנשים גם מטפלות בבית וגם עובדות בחוץ כדי לעזור בפרנסת הבית. אישה כזאת היא סופרוומן! על כל אישה לדעת שכל פעולה שהיא עושה בבית נחשבת לה למצווה. עשית כביסות היום? עשית מצווה. הדחת כלים? מצווה. החלפת טיטול לתינוק? מצווה. ישבת עם הילד שלך על שיעורי הבית שלו? מצווה. לימדת את הבן שלך לברך לפני שהוא שותה? כל העולם עומד על המצווה שלך! כל החיים שלנו בבית מורכבים מאינסוף מצוות! ויותר מזה – אנחנו מלאות בכוחות כדי לקיים אותן. על גבר צדיק נאמר: "צדיק כתמר יפרח" (תהילים צ"ב). ידוע על התמר – עץ הדקל – שבאותה מידה שהוא מתנשא לגובה, כך גם גדלים שורשיו לעומק, משמע עץ דקל שגובהו 10 מטרים, גם שורשיו מגיעים לעומק של עשרה מטרים! כך הוא הדבר אצל גבר ואישה. לפי ההלכה, לשניהם יש מושג של גדלות. יש גבר גדול ויש אישה גדולה. אצל הגבר, הגדלות היא מעל הקרקע – היכן שרואים. הגדלות של האישה היא בעומק, בצניעות, מוסתרת מעין כל. כשאנו רואים גורד שחקים ומתפעלים מגובהו העצום, עלינו לזכור כי הגובה העצום הזה עומד רק בזכות היסודות העמוקים שלו, הטמונים עמוק בתוך האדמה, שבלעדיהם הבניין לא יחזיק מעמד ולו לרגע אחד. היסוד חשוב לא פחות מהבניין כולו! אנחנו היסוד של הבית, של הבעל. אנחנו הנשים – אנו היסוד של העם היהודי כולו, והשורש של עם ישראל. הוכחה לכך היא שיהדותו של אדם נקבעת לפי האם, ולא האב. אם האב גוי והאם יהודייה – הילד יהודי, אך אם האב יהודי והאם גויה – הילד גוי. השורש הוא האישה, וטבעו של השורש להיות צנוע ונסתר, על אף כוחו העצום ותפקידו החשוב. אנחנו הרבה יותר גדולות ממה שאנו חושבות.

אז תכננת לעצמך איזושהי תכנית לחיים, תכנית מפורטת וברורה ל-30 שנים הקרובות לפחות, והשנים עוברות, והחיים, איך לומר, לא בדיוק נצמדים לתכנית הכתובה שלך. אחד הדברים החשובים ביותר שלימדה אותי התשובה זה שלא משנה לאן בורא עולם החליט לקחת אותי, זה היה המקום הטוב ביותר בשבילי. גם אם אני תכננתי תכנית אחרת לחלוטין, עדיין התכנית שלו התאימה לי הרבה יותר. גם אם בהתחלה היה נדמה לי שהתכנית שלו לא מתאימה לי, או שהיה לי איזשהו דמיון מופרע לפיו אני יודעת טוב יותר מה טוב לי – בסופו של דבר למדתי איך הגעתי למקומות הכי טובים שיכולתי להגיע אליהם. בזכות המקומות שהוא לקח אותי אליהם, בזכות המצבים שהוא גרם לי להתמודד עמם במהלך השנים, בזכות כל חלק וחלק מחיי – למדתי את הכוחות שיש בתוכי, למדתי את תעצומות הנפש שבי, למדתי שאני לא סתם אדם. אני אישה, בת ישראל, עם מהות ומשמעות. אני אישה יהודייה שכל פעולה שלה יכולה לשנות את הבריאה! כל דבר קטן שאני עושה עם הילד שלי יכול להיות עוד צעד בגידול של גדול הדור הבא! על כל פעולה, ולו הקטנה והשכיחה ביותר שאני עושה בביתי – למעלה בשמיים שרים לי סרנדות. כמה פעמים אישה מפעילה מכונת כביסה עם פרצוף חמוץ? כמה פעמים אמא יושבת עם בנה להכין שיעורי בית בחוסר סבלנות ובכעס? אם היא הייתה יודעת שבאותו רגע בו היא בונה את ביתה, השם יושב למעלה ושמח בה, כ"כ מקווה שהיא תהיה שמחה שהוא נתן לה את הזכות לעשות את זה במקום להתלונן. כי יש מיליוני נשים שהיו מתחלפות איתה ברגע. "חלק עיקרי מהבאתך לעולם", אומר לנו הבורא, "הוא כדי שתבני את הדורות הבאים. זה בידיים שלך! הפקדתי בידיך את התפקיד החשוב לי ביותר – בניית דור ההמשך של העם היהודי... אני סומך רק עליך!".

אישה יכולה לעשות אינסוף דברים. לכל אחת יש שליחות בעולם הזה. יש כאלה שיהיו כל כולן לבית ויהיו גם כאלה שתהיה להן שליחות נוספת מחוצה לו... מה שבטוח – כל עוד נילחם וננסה להפוך את העולם להיות מה שאנחנו רוצות, מבלי להסכים לתת לבורא לנהל אותנו, לא נהיה מאושרות. אני מכוונת גבוה, אבל הוא יורה אותי למקום אחר לחלוטין, גבוה בהרבה! הוא יצר אותי, הוא מכיר את כוחות הנפש שלי, הוא יודע שהוא לא הביא אותי לעולם הזה כדי להעביר את הזמן בהנאות, גם לא כדי להרוויח מיליונים. זה רק יכולות להיות תוספות קטנות... הוא הביא אותי לכאן כי יש לי מהות ומשמעות, כי העולם לא יכול להתנהל בלעדי! כי אני יכולה לשנות את הבריאה בעזרת מעשה אחד קטן של אשת חיל. אנחנו חייבות לזכור שלעיתים החיים לוקחים אותנו למחוזות שלא חלמנו עליהם, אך אם נרשה להם, הם יסבו לנו אושר שלא חלמנו להרגיש. אז אולי אני לא מה שחלמתי שאהיה, אך אולי לא חלמתי נכון? אני מכוונת גבוה, אבל הוא יורה אותי גבוה בהרבה.

תגיות:חייםהקב"התכנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה