חדשות בעולם

מדוע חיפשה הכתבת הבלגית בדחיפות אדם חובש כיפה?

כתבת בלגית בשם נטשה מאן החליטה לבדוק את מצב האנטישמיות בבריסל. היא ניסתה לאתר יהודי חובש כיפה שייאות להסתובב עמה ברחובות העיר, אך לתדהמתה לא מצאה אפילו אחד

אא

ארבע שנים חלפו מאז הפיגוע שהתרחש במוזיאון היהודי בעיר בריסל, ולציון המאורע החליטה כתבת בלגית בשם נטשה מאן לבדוק את בטיחות היהודים בבריסל. בפיגוע הזכור לשמצה נפצעו ארבעה בני אדם, מתוכם שניים ישראלים.

הכתבת לקחה לעצמה כמטרה לבדוק את התופעה המעניינת שמוכיחה כי מבחינה מספרית יש ירידה במספר התקריות האנטישמיות, אך במקביל גובר חוסר הביטחון של היהודים המתגוררים בעיר.

הכתבת החליטה לצאת למשימה בה היא תגייס יהודי המתגורר בבריסל שיצא לרחוב חבוש בכיפה, כאשר היא מלווה אותו ומתעדת במצלמה נסתרת את תגובת הסובבים ואת החוויות שעוברות עליו. אלא שכפי שהתברר מהר מאוד, לא נמצא אף יהודי שנאות לקחת על עצמו את המשימה...

את חיפושיה אחר יהודי מתאים תיארה הכתבת בטור שפרסמה באתר של הערוץ. בין היתר היא ציינה: "הראשון מאנשי הקהילה היהודית אליו פניתי, השיב את פני ריקם, אחרים סיפרו לי שהחליפו את הכיפה בכובע רגיל, וכדאי שאשאל בקרב הרבנים, רק בהם יש כאלו שמקפידים עדיין על כיפה.

פניתי לאחד הרבנים שהתעניין לדעת היכן יידרש להסתובב, ולבסוף סירב. אחר כך הוא המליץ לי לפנות לרב הראשי של בית הכנסת הגדול, הידוע באומץ לבו ובקשרים שמקיים עם אנשי דת מוסלמים. בשלב ראשון הוא הסכים להשתתף בניסוי, אך לבסוף חזר בו, בשל הטענה שאנשי הקהילה ביקשו שלא יעשה זאת.

"פניתי לחבר למקצוע שעובד ברדיו היהודי", המשיכה הכתבת סויפרה, "המשכתי ודיברתי עם נציגים של ארגון הקהילות היהודיות וגם הסתובבתי בחנויות המכולת הכשרות בעיר, כדי למצוא יהודים שיסכימו לצאת למבצע. עשיתי גם עשרות טלפונים בנושא.  

לבסוף, מציינת הכתבת שהיא הצליחה לאתר יהודי בשם ז'ואל רובינפלד, אשר ייסד את הליגה הבלגית למלחמה באנטישמיות. אמנם הוא אינו חובש כיפה בדרך כלל, אך הסכים לחבוש לרגל הניסוי, בתנאי שיהיה מלווה באיש ביטחון. את הדבר הזה לא הצליחה הכתבת לארגן, ועל כן התייאשה מן הכתבה.

הכתבת מאן סיכמה את הטור: "ההמלצה של אנשי הביטחון בקהילה היהודית כיום היא לא לחבוש כיפה בדרך לבית הכנסת או אחרי שיוצאים ממנו. אז האם כדי לחיות חיים מאושרים צריכים היהודים לחיות בסתר?"

תגיות:בריסל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה