כתבות מגזין

השגחה פרטית מופלאה: ניצל מהפיגוע במחנה יהודה - בזכות שקל

פעמים רבות הקב"ה עושה איתנו דברים שלכאורה נראים הפוכים מהטבה, אך יש פעמים וההסתרה הופכת לגילוי – ואז אי אפשר שלא לראות איך הכל היה לטובה, גם הדברים שלכאורה ציערו אותנו. הסיפור המופלא שלפניכם ממחיש את זה במעט

זירת הפיגוע בשוק (צילום מסך)זירת הפיגוע בשוק (צילום מסך)
אא

פעמים רבות הקב"ה עושה איתנו דברים שלכאורה נראים הפוכים מהטבה, אך יש פעמים וההסתרה הופכת לגילוי – ואז אי אפשר שלא לראות איך הכל היה לטובה, גם הדברים שלכאורה ציערו אותנו. הדברים שהיינו בטוחים שהם לרעתנו.

כזה הוא סיפורו של דניאל גיל מירושלים, שניצל באורח נסי ממש מהפיגוע בשוק מחנה יהודה לפני כ-11 שנה. לדבריו, נהג מדי יום בהפסקת הצהריים מהעבודה שלו, לסור למאפיית חבה בשוק ולקנות 3 פיתות במחיר 30 אג' לפיתה.

מדי יום נהג לקנות פיתות בסכום של שקל, ואת 10 האגורות הנותרות לתת לצדקה. לאחר מכן המשיך לכולל 'חדוות חיים' בנחלאות, אוכל את הפיתות ולומד תורה עד לשעת החזרה לעבודה בבניין 'בזק'. לדבריו, בשבת של אותו שבוע קיבל על עצמו לומר תיקון חצות וקינות לפי נוסח האר"י, היות והיה זה השבוע של 'בין המיצרים'.

והנה כדרכו בקודש, באחד מאותם ימים שבהם עשה את דרכו למאפיית חבה – גילה כי השקל נעלם מכיסו. "הכנסתי את היד לכיס, ולא מצאתי אותו. הפכתי את הכל, והשקל נעלם", הוא משחזר.

 

"פתאום נשמע פיצוץ אדיר, ולאחריו פיצוץ נוסף"

היות והיה זה השקל היחידי שלקח עמו, נאלץ להמשיך לסדר היום שלו בכולל מבלי לעבור בשוק. "באותו יום הייתי רעב במיוחד, והצטערתי מאוד – אבל לא ויתרתי על הלימוד בכולל ועל אמירת התיקון חצות".

דקות ספורות לאחר שהחל לומר את התיקון יחד עם חברו, נשמע פתאום פיצוץ אדיר ולאחריו פיצוץ נוסף – שנראה היה כאילו הגיעו מכיוון השוק. "לא הבנו מה קרה, אז המשכנו להגיד את הקינות", אומר גיל.

תוך כדי תפילות מהומה גדולה התרחשה בחוץ: גיל וחבריו שמעו אזעקות אמבולנסים, משטרות ומסוקים שחגים מעל לראשיהם, והבינו שדבר מה נוראי קרה.

גיל וחבריו יצאו החוצה, והחלו לברר עם אחד מעוברי האורח מה קרה – או אז התגלתה ההשגחה הגדולה שהייתה לו לגיל: "האיש הזה סיפר לנו שאחד המחבלים פוצץ עצמו ממש סמוך לדוכן של מאפיית חבה, ושזה קרה בדיוק בשעה שבה הייתי אמור לעבור שם ולקנות את הפיתות שלי. באינסטינקט של רגע דחפתי את היד לכיס שוב, ופתאום – כנגד כל הסיכויים, מצאתי את השקל".

השקל התחבא בתוך הבטנה של הכיס, ורק כעת הבין גיל את הנס הגדול שנעשה לו. "הקב"ה החביא ממני את השקל כדי שלא אקנה פיתות באותו יום ולא איפגע. כשחזרתי לכולל, מרוב התרגשות התחלתי להגיד ברכת הגומל", סיכם.

תגיות:השגחה פרטיתאמונהפיגוענס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה