חדשות בארץ

נתניהו מצהיר לראשונה: "אנחנו פועלים גם בלבנון עצמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין במפורש כי ישראל פועלת נגד ההתבססות האיראנית בסוריה – גם בתוככי לבנון

  • י"ג סיון התשע"ח
ראש הממשלה בנימין נתניהוראש הממשלה בנימין נתניהו
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הבוקר (ראשון) הצהרה משמעותית בפתח ישיבת הממשלה הממשלה השבועית. בדבריו, הבהיר נתניהו כי ישראל פועלת נגד ההתבססות האיראנית בסוריה גם בתוך לבנון עצמה.

"המשטר בטהרן הוא הגורם המרכזי שמערער את היציבות במזרח התיכון. והמערכה נגד תוקפנות שלו לא הסתיימה, אנחנו עדיין בתוכה", אמר ראש הממשלה. "אנו פועלים כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. במקביל אנו פועלים נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה נגדנו, וכן אנחנו גם פועלים נגד העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון או ייצורו בלבנון. כל הנשק הזה מיועד נגד מדינת ישראל וזכותנו, מתוקף הזכות להגנה עצמית, למנוע את ייצורו או העברתו".

מדובר בהצהרה משמעותית, שכן זו הפעם הראשונה שבה ראש הממשלה מאשר במפורש כי ישראל פועלת גם בתוככי לבנון עצמה.

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "בסוף השבוע שוחחתי עם מזכיר המדינה מייק פומפאו. אמרתי לו שאני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהממשל האמריקני מגלה נגד הסכם הגרעין עם איראן, ונגד התוקפנות האיראנית באזורנו".

נתניהו התייחס גם למתיחות הגוברת בדרום. "לא נסבול תקיפות נגדנו מרצועת עזה", אמר ראש הממשלה. "חיל האוויר תקף אמש מטרות טרור בעומק הרצועה. והיום, לאחר שכוחותינו נטרלו מטען חבלה על הגדר, שוב הם פעלו נגד מטרות חמאס בקו המגע. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים סביב השעון כדי להגן על מדינת ישראל, להגן על אזרחי ישראל, ולהגן על גבולות ישראל".

תגיות:איראןסוריהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה