בריאות ותזונה

כואבים לכם המפרקים? מהיום גם אתם תרצו לשמור את  קליפות הלימון

סובלים מכאבי מפרקים? מאמר שמופיע במגזיני בריאות שונים באנגלית, מבטיח ניסים ונפלאות בהקלה על הכאבים, בעזרת משחה פשוטה וקלה להכנה 

אא

רוב האנשים לא יודעים את זה, אבל כמעט מחצית מהחומרים המזינים בלימון נמצאים בקליפה שלו, אלא שבשל טעמה המר – רובנו נוטים להשליך אותה לפח ולהשתמש רק בפרי עצמו. אולם כעת מתברר שלא כדאי לעשות זאת, כי חוץ מהכנת סוכריות מקליפות הדרים (אחרי שמנקים היטב את הקליפה מכנימות כמובן) מסתבר שהיא יכולה להועיל ממש למי שסובל מכאבי מפרקים.

כתבה שהתפרסמה במגזין הבריאות האמריקני Daily natural life שופכת אור על הסוגייה המעניינת, וטוענת כי משחה שמורכבת משמן זית וקליפות לימון – מועילה ביותר כנגד כאבים אלו ואחרים. "קליפת הלימון מכילה חומרים נהדרים וחשובים כמו שמן לימון, ציטרונלה, חומצת לימון, חומצה מאלית, חומצה פורמית, הספרידין, פקטינים ועוד", מסבירים חוקרים שבדקו את השפעת קליפת הלימון על ריפוי מחלות שונות.

בקליפת הלימון גם קיים חומר חיטוי מיוחד, שיכול להילחם אפילו בקדחת. בנוסף, מחקרים שנערכו על השמנים האתריים שמכילה הקליפה, מצאו שהם מועילים ביותר להפחתת כאבי מפרקים, היות והם גורמים להרפייה של כלי הדם – דבר שמפחית משמעותית את תחושת הכאב.

איך מכינים את המשחה, ואיך משתמשים בה?

מה שתצטרכו זה שמן זית כתית, שני לימונים אורגניים גדולים (בדגש על אורגניים), שני עלי אקליפטוס וצנצנת קטנה.

אופן ההכנה:

יש לקלוף את הלימון ולהכניסן אל תוך הצנצנת. לאחר מכן יש להוסיף את שמן הזית עד לכיסוי מלא, ולתחוב פנימה את שני עלי האקליפטוס.

סוגרים היטב את הצנצנת, ומשאירים במקום סגור וקריר למשך שבועיים. לאחר מכן ניתן להשתמש במשחה שנוצרה על גבי האזורים הכואבים, אך בשל ריחה החזק אולי עדיף לעשות זאת במשך הלילה.
 

תגיות:טיפוללימוןכאביםמפרקיםקליפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה