שבת

"היא מקור הברכה": כששחקן הכדורגל ויתר על ליגת העל למען השבת. צפו

"מי שמכיר אותי, גם הקב"ה, יכול להעיד עליי שהתשוקה והאהבה שלי לכדורגל היא גדולה מאוד, ולכן הניסיון הוא גדול": הויתור של שחקן הכדורגל על ליגת העל למען השבת. צפו

יאיר אזולאי (צילום מסך)יאיר אזולאי (צילום מסך)
אא

כששחקן הכדורגל וקפטן 'הפועל אשקלון' יאיר אזולאי קיבל על עצמו לשמור שבת, הוא לא חשב שהוא עומד לעשות את אחד הוויתורים הגדולים ביותר בקריירה שלו. תוך שנתיים קצר אזולאי הישג אדיר והצליח לעלות לליגת העל, אך כאן גילה שכל המשחקים של ליגת העל מתקיימים בשבת ועל הרקע הזה החליט לנטוש את המערכה.

"לא היה לי פשוט לקבל את ההחלטה הזו", אמר אזולאי אשתקד, כשקיבל את ההחלטה האמיצה בחייו. "מי שמכיר אותי, גם הקב"ה, יכול להעיד עליי שהתשוקה והאהבה שלי לכדורגל היא גדולה מאוד, ולכן הניסיון הוא גדול. אם אני אסתכל רק על הפרסום והכבוד, אם הייתי עולה לליגת העל – כל משחק טוב שלי היה תופס כותרות ולכן זה ניסיון גדול לוותר על התהילה והפרסום".

 

"במשך שנתיים שיחקתי בשבתות בקביעות והרגשתי רע עם עצמי"

עם ההחלטה פרסם אזולאי מכתב שבו הסביר לעם ישראל מדוע החליט לפרוש, ומהיכן היה לו הכוח להתמודד בתוך הניסיון הגדול והלא פשוט הזה ואלו מילותיו: "אני רוצה להודות לבורא עולם שנתן לי את הכוח להחליט החלטה טובה ומיוחדת, לקבל ולשמור את קדושת השבת הקדושה, והמשמעות היא לוותר על תהילת הכדורגל למען השבת הקדושה.

"חיי המשפחה בשבת קודש זה זמן איכות עם המשפחה ועם הקב"ה – שאותו אי אפשר להחליף בשום תמורה אחרת, ואני מבקש לומר לכל מי שרוצה להצטרף למעגל שמירת השבת שיטעם את הטעם המתוק של שבת קודש, ויראה שאין תחליף לעונג שיש בשמירתה".

ממשיך אזולאי ומתאר כי במשך שנים נאלץ לעבוד בשבת, "ולא הייתה לי ברירה כי הכדורגל זה החיים שלי ומקור הפרנסה שלי, ולא הייתה לי אפשרות להימנע מחילולי שבת. אפילו במקרים הבודדים שבהם המשחקים מתקיימים במוצאי שבת, הייתי חייב לצאת מהבית בשבת עצמה כי שחקן חייב להתייצב במגרש מוקדם, כדי להתכונן למשחק. במשך שנתיים שיחקתי בשבתות בקביעות והרגשתי רע עם עצמי, עד שלאחרונה התחלתי להרגיש שזה כבר לגמרי מעיק עליי. אנשים מחפשים כל מיני סגולות להצלחה בכל מיני תחומים בחיים, אבל אל תשכחו ששמירת שבת קודש היא מקור הברכה", סיכם.

 

תגיות:ויתורשבתיאיר אזולאיכדרוגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה