חדשות בריאות

החוקרים בדקו: אם תקפידו על זה, תוכלו למנוע בעתיד התקף לב

מחקר חדש בחן כמה פעמים יש להתאמן בשבוע על מנת למנוע התקף לב. התוצאות הראו: כמה שיותר – יותר טוב. "זה המתכון לחיים", לדברי החוקרים

  • ט' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההמלצה הגורפת של מומחי בריאות וכושר סוברת כי בשביל לשמור על כושר גופני טוב, יש לבצע פעילות גופנית לכל הפחות 150 דקות בשבוע. לאחרונה נערך מחקר חדש הטוען כי שמירה על תדירות נכונה של פעילות גופנית יכולה להפחית ואף למנוע מחלות לב.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת "Physiology", השתתפו 102 בני אדם מעל גיל 60. אלו ניהלו במשך 25 שנים יומן מסודר של פעילות גופנית, כאשר במקביל נמדדה קשיחות העורקים שלהם ע"י עורכי המחקר.

במחקר בוצעה חלוקה בין המשתתפים, זאת בהתאם לתדירות הפעילות הגופנית שנעשתה: אלו שביצעו פעילות גופנית לכל היותר פעמיים בשבוע, אלו שביצעו לכל היותר 3 פעמים בשבוע, אלו שהתאמנו מקסימום 5 פעמים בשבוע, ואלו שביצעו עד 6-7 אימונים בשבוע.

תוצאות המחקר הצביעו על כך שהמשתתפים שביצעו חצי שעה של פעילות גופנית, בתדירות של 2-3 פעמים בשבוע, היו בריאים יותר ונראתה אצלם פחות קשיחות בעורקים, בהשוואה לאלו שביצעו פעילות גופנית בתדירות נמוכה יותר.

הקבוצה שביצעה פעילות גופנית 5 פעמים בשבוע, נמצאו בעלי עורקים גדולים תקינים יותר ביחס לקבוצה שביצעה פחות פעילות גופנית מהם. כאשר מצב העורקים טוב, ישנה זרימת דם תקינה יותר וישנה ירידה בסיכון לחסימתם (דבר העלול לגרום לבעיות לב).

"פעילות גופנית צריכה להיות חלק בלתי נפרד משגרת היום ולשמירה על בריאות הלב", אמרו החוקרים בסיכום המחקר, "זה המרשם לחיים".

תגיות:פעילות גופניתהתקף לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה