חדשות בריאות

מה מסתתר מתחת לציפורניים? כשתדעו, תקפידו יותר על שטיפת הידיים

חיידקים רבים שוכנים מתחת לציפורניים שלנו, רובם אינם מזיקים וחיים דרך קבע בגוף, אולם חלקם עלולים להיות מסוכנים. עד כמה חשוב לשטוף את הידיים בסבון? ומה יש לעשות על מנת להימנע מחיידקים מתחת לציפורניים? כל הפרטים

  • ח' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חיידקים רבים שוכנים מתחת לציפורניים שלנו, רובם אינם מזיקים וחיים דרך קבע ע"ג הגוף, אולם חלקם עלולים להיות מסוכנים. עד כמה חשוב לשטוף את הידיים בסבון? ומה יש לעשות על מנת להימנע מחיידקים מתחת לציפורניים? 

מדענים בריטים מאוניברסיטת Birmingham's Aston ערכו מחקר אשר במהלכו נבדקו גזרי ציפורניים של 100 משתתפים, גברים ונשים. צוות החוקרים מצא חיידקים מזיקים בקרב רבע מהגברים ואצל 15% מהנשים. מדובר בגורמי סיכון עיקריים לחיידקים תחת הציפורניים שכללו היגיינה ירודה לאחר החלפת חיתולים, הליכה לשירותים, וגידול בעלי חיים. כמו כן גם ציפורניים מלאכותיות היוו קרקע פורייה לחיידקים, משום שהן שומרות תחתן יותר חיידקים בהשוואה לציפורניים רגילות.

על מנת להימנע מחיידקים מתחת לציפורניים חייבים לשמור על היגיינה, ולהקפיד לקצוץ את הציפורניים בהתאם לצורך ולנקות מתחתיהן. חשיבות מיוחדת לשמירה על ציפורניים קצרות נמצאת אצל ילדים קטנים שידיהם מלאות בחיידקים, ולעיתים מגרדים עקיצות בעורם או פצעים וחבולות. בזמן הגירוד עלולים לעבור חיידקים מהציפורניים אל האזור המגורה, ואז להיהפך לזיהום ברקמות הרכות.

בנוסף, במקרה שהילד או מישהו מהקרובים לו סובל מתולעים חשוב ביותר לקצוץ את הציפורניים כיוון שהביצים, המתחבאות מתחת לציפורניים, מועברות על ידי מגע חזרה לפה או לאדם אחר.

תגיות:ציפורנייםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה