חדשות בעולם

נס בג’ונגל בקולומביה: שני ישראלים נחטפו, ושוחררו אחרי דרמה סוערת במיוחד

סיפור הזוי במיוחד שעולה לכותרות הבוקר (ג'), חושף את הנס הגדול שאירע בשבת האחרונה לשני מטיילים ישראלים בג'ונגל בקולומביה

צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

סיפור הזוי במיוחד שעולה לכותרות הבוקר (ג'), חושף את הנס הגדול שאירע בשבת האחרונה לשני מטיילים ישראלים בג'ונגל בקולומביה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', מדובר בשני צעירים בשם עומר יפת וגלאל יעקב, שטסו לדרום אמריקה לטיול של אחרי הצבא, והחליטו לקפוץ לביקור באזור שידוע ברמת הפשיעה הגדולה שבו.

מי שליווה את השניים בטיול שלהם היה נהג ומדריכה מקומית בשם מוניקה - עובדה שהצליחה לעורר את חשדם כבר בהתחלה - כשגילו שהם היחידים שיוצאים לטיול שבדרך כלל שמור לקבוצות גדולות של מטיילים. "התלהבנו וחשבנו שזה די כיף", משחזרים השניים. "לא תיארנו לעצמנו איזה סיוט מחכה לנו".
 
נורת האזהרה נדלקה כשהגיעו לאתר התיירותי. "עשו לנו קצת בעיות בכניסה, אבל לא התרגשנו. הצלחנו להיכנס וביציאה חיכו לנו גברים חמושים שהשתלטו על הרכב, העבירו את הנהג אחורה ולקחו אותנו בכוח לאזור מבודד במרחק של כשעה וחצי נסיעה בג'ונגל", הם אומרים. לדבריהם, מי שטייל בג'ונגל יודע שלמצוא את דרכך ולנווט שעה וחצי בתוך ג'ונגל - זו אינה משימה פשוטה כלל.
 
לדברי השניים, בשלב מסוים הרכב עצר בתוך קבוצת עבריינים חמושים שהקיפו אותו, ותוך זמן קצר נכנס לרכב מנהיג החבורה עם נשק עוזי ישראלי בידו, ודרש מהמדריכה בספרדית ובצורה מאיימת כופר של 200 אלף דולר. השניים ניסו להסביר שאין להם מאיפה לשלם סכום עתק שכזה וביקשו שישחררו אותם, אך תחנוניהם נפלו על אוזניים ערלות. "הם החזיקו אותו במשך שעות ארוכות, כשהמנהיג כל הזמן אומר לנו: 'כסף - או שאתם לא יוצאים מפה'. הצענו את הכסף שהיה ברשותנו, אבל זה לא באמת הספיק. השעות האלה הרגישו כמו נצח, שעות ארוכות של חרדה".
 
לבסוף, באורח נסי לחלוטין, הסכימו החוטפים לשחרר את השניים תמורת המדריכה - ש"הקריבה את עצמה וביקשה שישחררו אותנו. היא נשארה שם, ואנחנו לא יודעים מה עלה בגורלה. אנחנו מקווים שהיא בסדר". מרוב פחד, הדבר הראשון שעשו השניים כשהנהג החזיר אותם חזרה למלון שלהם היה לנסוע הכי רחוק שאפשר מאותו מקום, מבלי לערב עדיין את שגרירות ישראל.
 
כעת הם אומרים כי הדבר הכי חשוב בטיולים מהסוג הזה הוא "לבחון היטב את חברת הטיולים המקומית שאתם בוחרים בשירותים שלה, ולא לצאת בשום אופן לטיולים - בקבוצות קטנות".
 
תגיות:חטיפהישראליםקולומביהג'ונגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה