חדשות בריאות

מחקר ענק קובע: בתים נקיים מדי יכולים לגרום ללוקמיה בקרב ילדים

ונשמרתם לנפשותיכם מאוד: מחקר ענק שתוצאותיו מתפרסמות הבוקר (ג') בעיתון הבריטי 'הטלגרף' - מצא נתון מדאיג על הקשר בין ניקיון מוגזם לסיכוי ללקות בלוקמיה בגיל צעיר

אא
מחקר ענק שתוצאותיו מתפרסמות הבוקר (ג') בעיתון הבריטי 'הטלגרף' - מצא נתון מדאיג על הקשר בין ניקיון מוגזם לסיכוי ללקות בלוקמיה בגיל צעיר.
 
המחקר, שבוצע על ידי המרכז לחקר הלוקמיה בלונדון ומסכם בתוכו 30 שנות ניסויים אמפיריים, קובע כי ילדים שנמצאים בבתים נקיים בהגזמה ולא באים במגע עם ילדים אחרים לעתים קרובות - נמצאים בטווח הסכנה, ועלולים ללקות בלוקמיה בגיל צעיר היות והם לא נחשפים דיים לחיידקים שמעודדים את התפתחות המערכת החיסונית.
 
ילדים שהמערכת החיסונית שלהם לא 'התאמנה' להילחם בסוגים שונים של חיידקים, נמצאת בסכנה גדולה יותר ללקות בסיבוכים אפילו כתוצאה מוירוסים קלים כמו שפעת, שלא לדבר על כשלים בייצור תאי דם לבנים שתפקידם להילחם בזיהומים.
 
על ידי התערבות חיצונית פשוטה, אפשר למנוע את התהוות המחלה
 
"זה הפרדוקס של ההתפתחות בחברה המודרנית", מסביר פרופ' מל גרייבס, אחד ממובילי המחקר במכון לחקר הסרטן. "הקידמה בתחום הניקיון גורמת למצבים הרסניים".
 
עוד מוסיף גרייבס ואומר כי זהו צו השעה לשים לב לסכנות שטומן בחובו דור 'העתיד', ולהימנע ככל האפשר מניקיון מוגזם או משמירת ילדים בבית ואי חשיפתם לגורמים שיעזרו להתפתחות התקינה של מערכת החיסון שלהם.
 
החוקרים מראים כי לכל מחלה יש סיבה ביולוגית ברורה, והיא מופעלת על ידי מגוון רחב של זיהומים אצל ילדים בעלי נטייה שמערכת החיסון שלהם לא הוכנה כראוי. "המשמעות החשובה של זה לטווח הארוך היא שרוב מקרי הלוקמיה בילדים יכולים להימנע על ידי התחשבות בגורם מכריע שמוביל אליה - ההתערבות החיצונית שלנו ההורים. התערבויות פשוטות ובטיחותיות שיחשפו תינוקות למגוון באגים נפוצים ולא מזיקים", מסכמים החוקרים.
תגיות:מחקרניקיוןלוקמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה