חדשות בעולם

חיים במתנה: ישראלי דווח כמת – ולאחר 20 שעות התגלה שהוא חי

20 שעות שהה מטפס ההרים הישראלי בגובה של כ-8,000 מטר ובטמפרטורה של עשרות מעלות מתחת לאפס. במשך מספר שעות חשבו שהוא חי ולפתע גילו שהגופה זזה. חסדי ה'

  • ז' סיון התשע"ח
נדב בן יהודה (באדיבות משפחת בן יהודה)נדב בן יהודה (באדיבות משפחת בן יהודה)
אא

מטפס ההרים הישראלי נדב בן יהודה חולץ בנס, לאחר ששהה עשרים שעות בטמפרטורה של עשרות מעלות מתחת לאפס. בן יהודה חולץ מפסגת הר קנצ'נג'נגה בגבול הודו-נפאל, כשהוא סובל מכוויות קור בחלקים רבים מגופו.

למשך כמה שעות סברו מטפסים ששהו איתו שהוא קפא למוות, ודיווחו שהוא מת. בן יהודה נשאר פצוע וקפוא בנקודה מסוימת. חבריו שהגיעו למחרת בבוקר ראו שה"גופה" זזה כמה מטרים מטה, והבינו שהוא ניסה לחלץ את עצמו.

מדובר בנס גדול: כשאיבריו קפואים לגמרי, בטמפרטורה של עשרות מעלות מתחת לאפס, כשהוא ללא חמצן, אוכל או שתייה, שרד מטפס ההרים במשך 20 שעות.

מחברת הפניקס נמסר כי היא חילצה את בן יהודה מגובה 8,200 מטרים בפסגת קנצ'נג'ונגה בנפאל. מסוק של חברת הפניקס יחד עם "MAGNUS איתור וחילוץ" חילץ את המטייל. צוות שנמצא בקרבתו דיווח באמצעות הטלפון הלווייני שבן יהודה נמצא במצוקה ללא חמצן. מוקד החירום של הפניקס הורה על הוצאת מסוק וצוות חילוץ לעבר קבוצתו של המטייל שהחלה לרדת בהר. בהזדמנות הראשונה שבה תנאי מזג האוויר הקשים איפשרו המראה אל המחולץ, הגיע המסוק אל המטייל והמריא עמו. המסוק נחת בשדה קטן שבו הועבר בן יהודה שסבל מפגעי קור אל מטוס קל שפינה אותו אל בית חולים בקטמנדו להמשך טיפול רפואי".

כעת מאושפז בן יהודה בבית החולים בקטמנדו. הוא בהכרה, סובל מחולשה, מכוויות קור ומפציעות בחלקים רבים מגופו. כשיתאושש ויתחזק – יועבר לטיפול בישראל.

הר קנצ'נג'נגה שברכס ההימלאיה הוא ההר השלישי בגובהו בעולם. ההר מתנשא לגובה של 8,586 מטר והוא ממוקם במדינת הסיקים בהודו על גבול נפאל.

תגיות:חייםמוותטיפוסהריםחיים במתנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה