חדשות בעולם

שר התיירות לישראלים: "אל תטוסו לטייל בטורקיה"

יחסי ישראל וטורקיה ממשיכים להחריף. שר התיירות לוין קורא לישראלים לא לטוס לטייל בטורקיה. יממה קודם לכן הושפל השגריר הטורקי

  • ג' סיון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר התיירות יריב לוין קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה. "אני ממליץ לא לנסוע לטורקיה, ואת זה הייתי אומר גם לפני האירועים האחרונים. כל עוד זה היחס מהטורקים, אין סיבה שניסע לשם". את הדברים אמר לוין בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) ל-ynet.

עוד הוסיף השר ואמר: לדברי השר, "לישראל אין אינטרס לנתק את קשרי המסחר עם טורקיה, אבל לנסוע לטייל בטורקיה זה נותן הכנסות לטורקים, ואני לא חושב שצריך להתעקש לנסוע דווקא לשם".

לוין התייחס להתנהלותו התוקפנית של ארדואן, באמרו: "לצערי יש בטורקיה מנהיג שמנצל פעם אחר פעם את הנושא הישראלי כדי לייצר לעצמו כותרות ולנסות לגייס תמיכה לפני בחירות".

שר הפנים אריה דרעי התייחס אף הוא לנושא. "ארדואן מוביל לקיצוניות מטורפת", אמר דרעי. "כל הניסיונות שלנו היו להגיע איתם להבנות, ואפילו חתמנו על הסכם פיוס שכולנו בלענו כדורים נגד בחילה לפני שהסכמנו לזה. שקלנו את כל השיקולים האסטרטגיים של מדינת ישראל, והגענו למסקנה שצריך לחתום".

דרעי הוסיף וציין כי "עם זאת, אנחנו לא ממהרים לנתק קשרים. במיוחד כשיש לנו בכל זאת יחסי כלכלה ויחסים אחרים".

ההחרפה ביחסים הידרדרה מהר מאוד למתקפות מילוליות הדדיות וחסרות רסן בין נשיא טורקיה לראש ממשלת ישראל. אתמול אמר ארדואן כי "אם העולם ימשיך להסכים עם מעשי ישראל - הדבר יביא לכאוס שנשלט על ידי בריונות".

יום לפני כן אמר הנשיא הטורקי כי "נתניהו הוא ראש ממשלה עם דם על הידיים", והוסיף: "רוצה להתנהג באנושיות? קרא את עשרת הדיברות".

נתניהו לא נשאר חייב, והגיב: "אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגנים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה".

כמו כן, ישראל וטורקיה החזירו את שגריריהן "לזמן מה". שגריר ישראל בטורקיה, איתן נאה, שגורש על ידי ארדואן במחאה על התנהלות ישראל סביב ההתפרעויות ברצועת עזה, עבר בידוק ביטחוני קפדני בנמל התעופה באיסטנבול. בישראל זועמים על כך שכלי התקשורת הטורקים הוזמנו לתעד את הבידוק המשפיל והמחמיר שנערך לשגריר בעת חזרתו לישראל.

תגיות:טורקיהשר התיירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה