בריאות ותזונה

לא צריך לזרוק: 5 דרכים מפתיעות לשימוש בחלב שפג תוקפו

תאריך התפוגה של מוצרי החלב כבר עבר? אין סיבה להשליך לפח כיוון שעדיין ניתן להשתמש בחלב בדרכים שונות עד 5-7 ימים לאחר מכן. לפניכם 5 שימושים מפתיעים לחלב שהחמיץ

  • א' סיון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לרוב אנו מאחסנים את החלב בדלת המקרר או במדף העליון, אך מדובר בהרגל מוטעה וההמלצה הגורפת היא לאחסן את החלב דווקא בתחתית המקרר.

אחסנתם בצורה נכונה, וגיליתם שהחלב החמיץ, ותאריך התפוגה שלו חלף? אין סיבה להשליך לפח, כיוון שעדיין ניתן להשתמש בחלב בדרכים שונות עד 5-7 ימים לאחר מכן. לפניכם 5 שימושים מפתיעים לחלב שהחמיץ:

1. שדרוג מנות מבושלות

בישול בטמפ' גבוהות משמיד את החיידקים שבחלב החמוץ, זאת הסיבה שניתן להשתמש בו במגוון מנות שונות. מומלץ להשתמש בחלב שפג תוקפו להקרמת תפו"א, פסטות, מרקים ועוד.

2. מרכיב עיקרי באפייה

חלב שהחמיץ מהווה תחליף נפלא ליוגורט, חמאה או שמנת חמוצה, מוצרים שנוכחותם נצרכת תדיר בשלל מתכוני אפייה החל מפנקייקים ועד ללחמים. טעמו של החלב שהוחמץ מורגש היטב במאכל, ואף ישנם מתכונים המציינים במפורש את השימוש הספציפי בו. במידה ומצאתם מתכון כזה, ואין לכם בנמצא חלב שפג תוקפו, פשוט הוסיפו חומץ או מיץ לימון לחלב טרי.

3. הכנת גבינות

בהכנת גבינות רבות המרכיב המרכזי הינו חלב שפג תוקפו, ומלכתחילה עדיף בו להשתמש בו מאשר בחלב טרי ממש. מחלב שהוחמץ ניתן להכין גבינת קוטג', גבינה לבנה מתובלת ואף גבינה בולגרית.

4. טיפול בצמחים

אפשר להשתמש בחלב שפג תוקפו לצורך טיפוח הגינה: דללו חלב שהחמיץ יחד עם מים ביחס זהה, ולשפוך את התערובת לערוגות הצמחים. הצחים גדלים חזקים ובריאים בשל הסידן שנמצא בחלב.

5. הקפאת החלב

במידה ותאריך התפוגה עומד להסתיים, ולא תספיקו להשתמש במוצר עם תום, פתרון יעיל הוא להקפיא אותו. שימו לב לשפוך מעט מהחלב לפני ההקפאה כאשר מדובר בקרטון או שקית מלאים, משום שבתהליך הקיפאון יש התרחבות של הנוזל. בהמשך, כשתרצו להשתמש בחלב שנית, יש להפשירו במקרר לאורך הלילה, ותקבלו חלב טרי כביום הקנייה. דבר נוסף - שימו לב לפני השימוש כי החלב הופשר לחלוטין, כיוון שהחלקים הקרמיים והמימיים המצויים בו מופשרים בזמנים שונים.

תגיות:גבינהאפייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה