חדשות בארץ

תושבי עוטף עזה מדברים: "הם לא ישברו אותנו"

לאחר היממה הקשה בגבול הדרומי, תושבי עוטף עזה נשארים חזקים, שומרים על שגרה ומגלים חוסן

  • א' סיון התשע"ח
אא

40 אלף פלסטינים על הגדר הוא לא מחזה שנעים לראות. לאחר היממה הקשה בגבול הדרומי, תושבי עוטף עזה נשארים חזקים, שומרים על שגרה ומגלים חוסן.

בשיחה ל'ישראל היום', אמרה אל"מ (מיל') נירה שפק, תושבת כפר עזה, שלמרות האיום המרחף, התושבים נשארים חזקים ומאפשרים לצה"ל לפעול: "אנחנו רואים שיש התמקדות להצית את השטח וזה כנראה רק ילך ויתגבר להערכתנו, אך אנחנו מתחסנים, הם לא ישברו אותנו. זה שיש שריפות לא ימנע מאיתנו להמשיך את שגרת החיים שלנו".

"צה"ל עומד אתגר הרבה יותר גדול עם כל האיומים שאנחנו שומעים מהצד השני, אם זה בנושא של החדירות או בנושא של ההקצנה בכל האמצעים העומדים לרשותם", הוסיפה שפק. "אנחנו מבינים את זה.נעבור גם את הימים האלה. עוטף ישראל חזק ואנחנו נמצאים בימים שבהם צה"ל מקבל את כל הגיבוי מאיתנו".

בשטחי קיבוץ נחל עוז הוצתו מספר מוקדים באמצעות עפיפונים עם בקבוקי תבערה, אחד מהם סמוך לרפת של הקיבוץ, ובנוסף נשרפו ברזי ההשקיה. דני רחמים, חקלאי תושב נחל עוז, התייחס לעפיפונים – שנחתו בוערים ושרפו את שדותיו. בשיחה ל'ישראל היום' תיאר את התחושה הקשה. "זאת תחושה שאי אפשר לתאר, זה כאב לב. אנחנו עובדים כל כך קשה בטיפוח השדה, וכעת - זה קשה כל כך".

רחמים סיפר על הנזקים הכלכליים הכבדים שנגרמים כתוצאה מהעפיפונים הבוערים. "אצלנו בשטחים של נחל עוז היו לפחות 5 מוקדים של שריפה ונשרפו לנו ברזים, זה פוגע לנו בהשקיות. בעיה נוספת שיש לנו עכשיו היא שהחוטים של העפיפונים נתפסים בקומביין שקוצר את החיטה, וזה גורם לשבירת הסכינים של הקומביין, עוד נזק שמצטרף לרשימת הנזקים שנגרמים לנו", אמר בכאב.

"לא הצלחנו לעבוד ולהשקות גם כי נשרפו לנו הברזים וגם כי לא הצלחנו להפעיל את מערכת ההשקיה האוטומטית כי צה"ל משבש תדרים, תמיד כשיש אירועים גדולים מהסוג הזה - אז יש לנו בעיות בתקשורת ואנחנו לא יכולים להשקות וזה בלאגן שלם. היינו חסרי אונים".

לאחר העימותים האלימים אתמול, נותרו היישובים בעוטף אפופי עשן. למרות זאת, התושבים מנסים להמשיך בשגרה. "יצא לי לראות את ההפגנות, היו שם פשוט המונים, זה מלחיץ", אמר רחמים. "מחר אמור להיות גרוע יותר, נראה מה יהיה, אנחנו במתח. אנחנו מנסים לקיים חיים נורמליים במציאות שהיא לא נורמלית, וזה לא פשוט בכלל. כל הזמן אומרים לנו לשמור על החוסן אבל יש גם משפט שאומר 'לא לעולם חוסן'", סיים רחמים את דבריו.

תגיות:עוטף עזהפלסטיניםיום הנכבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה