חדשות בארץ

התפרעויות אלימות סמוך לגבול: רבבות פלסטינים מנסים להפיל את גדר המערכת

עשרות אלפי פלסטינים מתפרעים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. על פי הדיווח בעזה, חוסלו 37 מחבלים ובנוסף ישנם כ-1,000 פצועים. מהצד הישראלי חייל צה"ל נפצע קל

  • כ"ט אייר התשע"ח
אא

כ-10,000 פלסטינים מתפרעים הבוקר (שני) ב-10 מוקדים סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ועל פי מידע מודיעיני ינסו לחדור לשטח ישראל. על פי הדיווח בעזה, נכון לעכשיו, חוסלו 37 מחבלים ובנוסף ישנם כ-1,000 פצועים מירי צה"ל לעברם. בצד הישראלי חייל צה"ל נפצע באורח קל, וכעת מצבו מוגדר יציב.

ההתפרעויות מתקיימות בהובלת מחבלי חמאס, לקראת טקס העברת השגרירות האמריקנית לירושלים היום וציון יום הנכבה מחר.

הפלסטינים מבעירים צמיגים, מיידים אבנים לעבר חיילי צה''ל ומנסים להתקרב לגדר. מוקדם יותר הפילו המתפרעים רחפן של צה"ל ליד ג'בליה.

ברצועת עזה הוכרזה היום שביתת מסחר כללית, דבר המעודד הגעה למוקדי ההפגנות בהיעדר אלטרנטיבות אחרות. ההתקהלויות הן בעיקר בגזרה הצפונית - סג'עיה מול נחל עוז. כוחות צה"ל יורים רימוני גז ובמספר בודד של מקרים ביצעו ירי אזהרה. בעזה דווח כי מחבל אחד נהרג ולפחות 20 מפגינים נפצעו מאש צה"ל.

לאור הערכת המצב, הכריז צה"ל שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח הזה מחייבת אישור צה"ל. אין הנחיות מיוחדות לעורף. בדובר צה"ל הדגישו כי צה"ל יפעל בחומרה כנגד כל פעילות טרור ויפעל לשימור הריבונות הישראלית ומניעת פגיעה באזרחים ובחיילים.

במקביל, העלתה מצרים כוננות לכל אורך הגבול עם רצועת עזה ותגברה את כוחות הביטחון שלה באזור.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר, "בודדים הרגעים בחייה של אומה כמו הרגע בו המעצמה החזקה בעולם מכירה בריבונותנו על בירתנו ירושלים. אנו ערוכים אל מול איומיו של חמאס לשבש את החגיגות. 'אני מציע לתושבי עזה: אל תסתנוורו מסינוואר ששולח את ילדיכם להקריב את חייהם ללא תוחלת. נגן על אזרחינו בכל האמצעים ולא נאפשר חצייה של הגדר".

בתוך כך, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) הוציא היום הודעה, המצביעה על כך שאיראן שולטת בהפעלת ארגוני הטרור בעזה. הדברים עולים מחקירתו של יחיא עיג'לה, פעיל חמאס בן 19 מעזה, שנעצר ע"י כוחות הביטחון בעת שעשה את דרכו לישראל.

מחקירתו של הפעיל עולה כי ארגון הטרור חמאס מתדרך את פעיליו לחתוך את הגדר ולגנוב את מצלמות האבטחה על מנת לסייע במשיכתה והפלתה של הגדר.

עוד מציין הפעיל כי ארגון חמאס ברצועה דואג כי הפעילות תשוקף לתקשורת כהתקוממות עממית ולא כפעילות אלימה המובלת על ידי פעיליו. נוסף על כך, פעילי החמאס, המוטמעים בין אזרחי רצועת עזה, לוקחים חלק פעיל בפעילויות המחאה האלימות לאורך הגדר בכל ימי השישי, כאשר הפעילים נושאים עמם בקבוקי בנזין, סכין ומספרי ברזל.

מהודעת שב"כ נמסר כי פעילי חמאס מספקים לאזרחי הרצועה צמיגים ומסייעים להם בהבערתם, במטרה ליצור מסך עשן סמיך ככל שניתן, להתסיס את תושבי הרצועה. כמו כן מורה חמאס לפעיליו שלא להתקרב לגדר מחשש כי ייהרגו או ייתפסו על ידי כוחות צה"ל. במקום זאת עליהם לצפות לנפילת הגדר – ואז, בחסות ההמון, להיכנס חמושים לישראל ולבצע פיגועים.

תגיות:פלסטיניםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה