חדשות יהדות

הראשון לציון: "טראמפ הוא מלך של חסדים; אמריקה היא מלכות של חסד"

טקס קבלת פנים לחברי המשלחת האמריקנית נערך בהשתתפותו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף. בדברים שנשא, הגדיר את אמריקה כ"מלכות של חסד" ואת טראמפ כ"מלך של חסדים"

  • כ"ט אייר התשע"ח
(צילום: פלאש90)(צילום: פלאש90)
אא

טקס קבלת הפנים לחברי המשלחת האמריקנית התקיים אמש (ראשון) במלון ולדרוף אוסטריה. את האירוע כיבד בנוכחותו מרן הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שנשא דברים וכינה את אמריקה כ"מלכות של חסד". "אמריקה היתה מאז ומתמיד מלכות של חסד, אבל הנשיא טראמפ הוא עצמו מלך של חסדים. ביום כזה, שכולו הודיה לקדוש ברוך הוא, אין מתאים יותר מאשר להודות על הקשר המיוחד שזכתה מדינת ישראל עם ארצות הברית.

"במשך שנים נלחמת ישראל על הצדק, על האמת, מלחמה לא קלה מול עולם של שנאה ורשע", הוסיף הראשון לציון, "אבל סופה של אמת לצאת לאור: אנחנו זוכים לנשיא שמכיר באמת הזאת ללא סייג, נשיא שמכריז בפני כל העמים והדתות: ירושלים היא בירת ישראל".

בסוף הנאום ניגשו חתנו ובתו של הנשיא, בני הזוג ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ, הודו לראשון לציון על הנאום וביקשו את ברכתו. הרב ביקש מבני הזוג להעביר את תודתו והוקרתו של העם בישראל על העברת השגרירות לירושלים.

באירוע קבלת הפנים הכללי שנערך מוקדם יותר, נשאו דברים שר האוצר של ארה"ב, סגן שר החוץ של ארה"ב, ג'ראד קושנר וראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצי'ן, נשא דברים ואמר: "לארה"ב אין שותפה גדולה יותר מישראל. ארה"ב וישראל עובדים במספר נושאים אבל אין נושא חשוב יותר מהמלחמה בטרור".

ג'ראד קושנר אמר: "כבוד גדול עבורי להיות בישראל ולהשתתף בחגיגה ההיסטורית סביב העברת השגרירות האמריקנית לירושלים". איוונקה הוסיפה: "זו זכות גדולה להיות כאן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "החלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים מאשרת אמת גדולה ופשוטה: ירושלים הייתה בירת העם היהודי ב-3,000 השנים האחרונות. היא הייתה בירת המדינה שלנו ב-70 השנים האחרונות. היא תישאר בירתנו לנצח. תודה לנשיא טראמפ על החלטתו האמיצה, תודה על הפיכת הברית בין ישראל לארה"ב לחזקה מתמיד.

"הנשיא טראמפ עושה היסטוריה", הוסיף נתניהו. "אנחנו אסירי תודה והעם שלנו יהיה אסיר תודה לעולם על החלטתו האמיצה להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את השגרירות לשם".

ראש הממשלה התייחס גם להחלטת הנשיא טראמפ לבטל את הסכם הגרעין עם איראן "על-מנת להשיג שלום, עלינו לעשות דבר אחר נוסף – עלינו להתעמת עם אויבי השלום, ואני מודה לנשיא טראמפ על החלטתו להתעמת עם איראן במקום לפייס אותה. יציאתו מהסכם הגרעין משמעותה שיצרנית הטרור הגדולה ביותר בעולם לא נמצאת עוד בנתיב ישיר להשגת ארסנל נשק גרעיני. זה טוב לישראל, זה טוב עבור האזור, וזה טוב עבור העולם כולו".

תגיות:הראשון לציוןטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה