חדשות בארץ

צה"ל במסר לתושבי עזה: "אל תהיו בובות של חמאס"

כרוזים בערבית חולקו הבוקר ברצועת עזה, לקראת ההפגנות האלימות. "היזהרו מפני התקרבות לגדר ומנקיטה באלימות"

  • כ"ט אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בצל המתיחות הביטחונית הגבוהה, חיל האוויר נערך במספר חזיתות. מטוסים של חיל האוויר פיזרו הבוקר (שני) ברצועת עזה כרוזים בערבית, המזהירים את תושבי עזה מניסיונות לבצע פעולות טרור ולשמש כלי בידי חמאס.

בכרוזים נכתב: "חמאס אמר שהוא הולך לשפר את התשתיות ברצועת עזה - בוצע? חמאס אמר שהוא הולך להקים מרכזי רפואה וחינוך חדשים - בוצע? חמאס אמר שהוא ידאג לענייני האזרחים - בוצע? חמאס אמר שהשתתפות בהפגנות תשפר את חייכם - לדעתכם יקרה?"

בכרוז אחר נכתב: "אל המפגינים, הנכם נוטלים חלק בהפגנות אלימות אשר מסכנות את חייכם. חמאס מנצל אתכם כדי להסתיר את כישלונותיו ומסכן אתכם ואת בני משפחותיכם. צה"ל ערוך לכל תרחיש ויפעל מול כל ניסיון פגיעה בגדר הביטחון או איום כלפי הכוחות או אזרחי ישראל. אל תהיו בובות בידיו של חמאס שמנצל אתכם. היזהרו מפני התקרבות לגדר הביטחון ומפעילי טרור ומפרי סדר הנוקטים באלימות! תשמרו על חייכם ותפעלו לבנות את עתידכם!"

החשש במערכת הביטחון הוא שהפלסטינים ינסו לפגוע בתשתיות ביטחוניות על הגדר, להצית כלים הנדסיים ולחטוף חיילי צה"ל בחסות הפרות הסדר. על פי הערכות, אלפים מהם ינסו לפרוץ את גדר המערכת ולחדור לתוך שטח ישראל.

המתיחות הביטחונית גוברת בעיקר עקב טקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים, וכן 'יום הנכבה', שמצוין מחר (שלישי). במערכת הביטחון מעריכים חמאס מעוניין ליצור משבר כדי שהקהילה הבינלאומית תתגייס לעזרתו. החשש במערכת הביטחון הוא שחמאס ישתמש בילדים וזקנים וישלח אותם לגדר על מנת להקשות על ישראל להגיב.

תגיות:עזהצה"לחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה