חדשות בריאות

בית החולים מזהיר: סכנה במשקאות האנרגיה, בפרט אצל ילדים

לאחרונה דווח על עשרות בני נוער שטופלו בבית החולים בסורוקה כתוצאה מצריכת כמויות גדולות של משקות האנרגיה. "על ההורים להבין את ההשלכות, ולהשגיח על ילדיהם", הבהירה הרופאה

  • כ"ח אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחרונה דווח על עשרות בני נוער בגילאי 13-14 אשר טופלו במרפאה הקרדיולוגית בבית החולים סורוקה כתוצאה מצריכת כמויות גדולות של משקות האנרגיה. הילדים פונו למרכז הרפואי לאח תלונות על לחץ דם גבוה, הפרעות שינה, הפרעות ריכוז ודופק מהיר.

הצוות הרפואי זיהה סימפטומים דומים בכל המקרים שהובאו לידיו, והעלה כי בני הנוער סבלו בעקבות צריכת כמויות גדולות של משקה אנרגיה.

ידוע מכבר כי שתיית משקאות אנרגיה מכילה סכנה בריאותית, ואף ארגון הבריאות העולמי הגדיר את משקאות אנרגיה כ"סכנה לבריאות הציבור", ואוסר צריכה של משקאות שבהם קפאין ע"י ילדים, זאת בשל הסיכונים שישנם לילדים כתוצאה מגירוי יתר של מערכת העצבים.

הקפאין הינו אחד המרכיבים העיקריים במשקאות האנרגיה. זהו חומר פעיל הנוכח באופן טבעי בתה ובקפה ובתה, בנוסף המשקאות מכילים טאורין (חומצת אמינית שהגוף מייצר באופן טבעי, ולה תפקיד בוויסות פעימות לב, התכווצויות שרירים ורמות האנרגיה בגוף), וסוכר אשר צריכה מוגברת שלו עלולה להוביל להשמנה ולסוכרת, לתחושת תשישות ו"נפילת מתח" .

"בחודשים האחרונים, בעיקר אחרי החגים וסופי שבוע הגיעו ילדים רבים עם תלונות של דופק מהיר, עצבנות , אי שקט וירידה בתפקוד היומיומי, תוך כדי ברור וטיפול הבנו כי מדובר בתופעה חמורה של שתיית משקאות אנרגיה ברמה מוגברת שעלולה להשפיע לרעה על הבריאות ואינה מומלצת, על ההורים להבין את ההשלכות, ולהשגיח על ילדיהם", הסבירה ד"ר אביבה לויטס, קרדיולוגית ילדים ומנהלת יחידת הדמית לב בסורוקה.

תגיות:בית חוליםמשקאות אנרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה