השבת שלי

השבת של יעלי איזיקוביץ: שקט מכל השבוע וזמן איכות עם הילדים

איך מתכוננים אצלכם לשבת, מה התפריט השבתי שלכם, ואיך נראה שולחן השבת? הידברות מזמינה אתכם לספר לנו על השבת שלכם. והפעם: הצלמת יעלי איזיקוביץ מספרת לנו על השבת שלה

  • כ"ו אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מהי שבת בשבילך?

"בשבילי שבת זה כמו מאגר של שפיות, שאפשר לשאוב ממנו לכל השבוע. זה הזמן להתנתק מהלקוחות, מהמיילים ומהעבודה, ולנשום. העבודה שלי מאד תובענית, אם אני לא מצלמת אז אני עסוקה בעיבודי התמונות ובהכנת אלבומים לדפוס, ולא יוצא לי כמעט לצאת ולהתאוורר. בגלל זה שבת היא זמן קריטי בשבילי, אני ממש מרגישה שבלעדיה הייתי מאבדת את השפיות. אי אפשר לעבוד, גם אם רוצים. זה רק שקט מכל השבוע ולהיות עם הילדים".

מתי את מתחילה להתכונן לשבת? ומה זה כולל?

"בעוונותיי, אני לא מתחילה להתכונן מספיק מוקדם כמו שהייתי רוצה. אם היית עושה כתבה על איך הייתי רוצה להתחיל להתכונן, הייתי יוצאת אשת חיל מושלמת. בינתיים תצטרכי להסתפק בי כמו שאני. בדרך כלל אני מתחילה בחמישי בערב להתכונן בקטנה, עוגה וסלטים ודברים קטנים. ביום שישי המחשב מכובה. אני לא עובדת בשישי ולא מצלמת לקוחות, אלא רק במקרים יוצאי דופן. היום הזה מוקדש כולו לבישולים לשבת והכנות. אני זריזה במטבח, אז בדרך כלל אני מספיקה המון. ניקיונות וכביסות אני משתדלת להספיק לפני שישי, ואם קרה שכן נשארה כביסה לא מקופלת, אז שמים בסל ומחביאים בחדר.

"חוץ מזה, בחצי השנה האחרונה התחלנו לצאת עם הילדים בשישי, לטיול קטן עם אבא ואמא, אז זה גם קצת מוסיף ללחץ להתארגן מוקדם וזה שווה. בעבר הייתי מצלמת הרבה גם בימי שישי, אבל היום אני עומדת על זה שלא, אני לא עובדת ביום הזה. לכל דבר יש מחיר, ואני לא רציתי לשלם את המחיר הזה. זה מדהים איך רואים בחוש שלפעמים עושים דברים לא כלכליים, כמו להפסיק לקבל לקוחות בימי שישי, וה' שולח בזה ברכה. קרה לי פעם שביקשו ממני מאד שאצלם בשישי בגלל שהבר מצווה של חתן השמחה יצאה בשבת, ובגלל שבאמת היה מדובר בנסיבות מיוחדות הסכמתי, ואחר כך התחרטתי. הרגשתי שאני נכנסת לשבת מאיזו מין אווירה אחרת, כאילו נחתתי מהעבודה ישר לשבת.  כשעובדים בלחץ, אין את השלב המקדים המרכך הזה, של להיכנס לקצב אחר".

תארי את תפריט השבת שלכם?

"התפריט שלנו די קבוע. אם באים אורחים הוא כמובן קצת שונה, כי אני מכינה יותר דברים, אבל בדרך כלל כשזה רק אנחנו זה הדברים הקבועים שהילדים אוהבים. מתחילים עם סלטים ודגים, ואחר כך אוכלים מרק, ובזה נעצרים. כשיש אורחים אנחנו מוסיפים עוף ותוספות, אבל כשאנחנו לבד בזה מסתיימת הסעודה, כי בדרך כלל כולם כבר שבעים ולא ממש יכולים לאכול עוד.

"בבוקר אנחנו לא פוטוגניים, אוכלים ישר צ'ולענט, אפילו בלי סלטים ודגים. ככה זה, אוהבים אצלנו צ'ולענט ואנחנו אוכלים אותו ישר אחרי הקידוש. כדי שהוא לא יהיה כל כך כבד אני מוסיפה לו גם אורז, וכמובן שאם יש אורחים אז אוכלים לפני הצ'ולענט כבד וכאלה, אבל בשבילנו רק צ'ולענט. כיף לנו ככה.

"לגבי קינוחים, תמיד יש אצלנו עוגה וכשאין אורחים, הקינוח שהילדים שלי הכי אוהבים זה ג'לי. פעם הייתי מכינה עוגות מושקעות לקינוח, אבל אז גיליתי שהם פשוט מקלפים את הג'לי מהעוגה ומסתפקים בו. מה שכיף, זה שהם אוהבים ויכולים להכין אותו בעצמם. קצת מים רותחים ולערבב, ויש קינוח לשבת. כשיש אורחים אני משקיעה קצת יותר ויש גלידה, סלטי פרות ועוד קינוחים קצת יותר אלגנטיים".

איך נראה שולחן השבת שלכם?

"אני לא אוהבת כלים חד פעמים, כי כל השבוע אוכלים בחד פעמי. הבת הגדולה שלי בת תשע והיא מאד אוהבת לערוך ביחד איתי. מהבית ספר היא מביאה חבקים ומפיות מקסימים שמפארים לנו את השולחן השבתי, ואנחנו עורכות ביחד בכלים יפים ואמיתיים".

החלק הכי אהוב עליך בשבת?

"כשהיא נכנסת, ואני יודעת שיש עוד שבת שלמה לפנינו".

איך אתם מאהיבים את השבת על הילדים?

"לא באמת צריך לגרום להם לאהוב את השבת, זה בא להם טבעי. למה שלא יאהבו? לילדים של היום אין זמן נטו של הורים, כי הרי כל השבוע עסוקים בעבודה ובכל מיני דברים, ובשבת אני נטו איתם וזה מה שהם רוצים. מה שהייתי רוצה לשפר זה שאני לא אבוא כל כך עייפה לשבת, ואז אהיה פנויה אליהם יותר. ילדים אוהבים את הקצב הרגוע של שבת, את הפניות של ההורים אליהם".

שבת בלתי נשכחת?

"אם תשאלי את הילדים שלי, אז זו תהיה השבת לפני כמה שנים כשנסענו לנופש בצפון, ביחד עם חברים קרובים. היינו בצימר באיזה מושב שקט ליד מירון והייתה שבת מדהימה, שקטה ורגועה. הילדים זוכרים אותה עד היום.

"אם את שואלת אותי, השבת הכי מדהימה בשבילי היא כשאני לבד בבית עם הילדים שלי. זה כמעט לא קורה כי בדרך כלל יש אורחים או שמחות וזה מדהים וזה כיף, אבל כשזה רק אנחנו זה אפילו יותר כיף. לא צריכה יותר".

 

מתכון שבתי אהוב במיוחד

קחי את המתכון של הסלט שלנו, שבלעדיו אין שבת. הילדים לא מוותרים עליו. כמה פשוט, ככה טעים:

סלט פטריות חם

מטגנים רצועות בצל על אש נמוכה עד שהן מזהיבות, מוסיפים סלסלת פטריות טריות, רק טריות כי אחרת זה לא זה, ומאדים על אש נמוכה.

מתבלים במלח, פלפל ופפריקה וזהו, לא צריך יותר.

אוכלים חם, ואפשר גם להגיש על חומוס, למי שאוהב. אצלנו מעדיפים לבד.

רוצים גם אתם לספר לנו על השבת שלכם? כתבו ל: support@htv.co.il

תגיות:השבת שליעלי איזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה