חדשות בעולם

עיתונאי סורי מפתיע: "שמחנו על התקיפה. הגיע הזמן שישראל תכה את איראן"

בעוד שהתקשורת הסורית מיהרה להתפאר בהישגי הכוחות הצבאיים שלה שתקפו את ישראל, עיתונאי סורי שהתראיין לסיון רהב-מאיר, חושף תמונת מצב קצת אחרת מהשטח

אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

בעוד שהתקשורת הסורית מיהרה להתפאר בהישגי הכוחות הצבאיים שלה שתקפו את ישראל, מהשטח עולה תמונה קצת אחרת: עיתונאי סורי שהתראיין לסיון רהב-מאיר בתוכניתה 'שש עם' – טען כי ההתקפות של ישראל הנחילו מכה קשה לאסד ולאיראנים.

עוד טען העיתונאי (שהעדיף להישאר בעילום שם) כי מרבית האזרחים הסורים רואים בישראל 'גואלת' מציפורני האיראנים, ואף מחכים שתתקוף את כוחותיהם. "התקיפה של הישראלים גרמה לאנשים כאן לשמחה גדולה, כי הם תקפו אותנו. הרסו לנו את בתי הספר ואף אחד לא המשיך את ההתקפות על אסד. ראינו את ההתקפה של ארה"ב, אבל היא הייתה חלשה מאוד, לא כמו של הישראלים. עכשיו אנחנו מקווים שישראל תמשיך להכות באיראנים ובאסד".

לדבריו, נוכחות האיראנים בסוריה גורמת לאזרחים לפחד, היות ו"הם הורגים את כל מי שלא תומך בדת או במעשים שלהם. יש להם הרבה משאבים, וכל דבר שקורה בסוריה קשור גם לאיראן. הם עומדים מאחורי הכול".

 

"אם ישראל רוצה לעשות שלום עם העולם – היא חייבת להוציא את איראן מסוריה"

העיתונאי הביע את תקוותו שמצב זה ייסתיים בזמן הקרוב, ואמר כי הם שמחים על המתקפה הישראלית ומקווים שהאיראנים והחיזבאללה שפועל בחסותם יבינו את המסר, ויסתלקו. "אם איראן והחיזבאללה יישארו כאן וימשיכו לאיים על האזרחים, יהיו פה מעשי טבח נוראיים באזרחים ואף מדינה בעולם לא תיחלץ לעזרתנו".

בנקודה זו פונה העיתונאי לעולם, ומתייחס לטענה זו בכובד ראש. "אני רוצה להגיד לעולם שלא סייע לנו, תדמיינו את עצמכם במקומנו – נוטשים את הבית שלכם, את האדמות, את החיים. דמיינו שילדיכם היו סובלים מתקפות כימיות, מחסור במזון, בתרופות ובאספקה רפואית בגלל מצור.

"כן, אנחנו רוצים שלום עם ישראל, אבל אם ישראל רוצה לעשות שלום עם העולם – היא חייבת להוציא את איראן והחיזבאללה מסוריה, ולחסל את אנשי אסד".

תגיות:איראןעיתונאיתקיפהסוריהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה