חדשות יהדות

נחשפו ההקלטות: הרב מרדכי אליהו נגד העלייה להר הבית

נחשפו הקלטות נדירות בהן הרב מרדכי אליהו מתבטא נגד העלייה להר הבית ואומר: "אין צורך להתחכם, אלא פשוט לא להיכנס"

אא

סרטון חדש שנחשף בימים אלו על ידי ארגון 'מורא קודש' שהפיק אותו לרגל יום ירושלים, מתעד את התנגדותו הנחרצת של הרב מרדכי אליהו זיכרונו לברכה נגד העלייה להר הבית.

בסרטון ניתן לשמוע הקלטה של הרב שנשאל בשידור ברדיו האם יש איזה צד של היתר להיכנס להר הבית. בתגובה לכך הוא משיב: "אין שום היתר".

בהקלטה נוספת שמובאת בסרטון ניתן לשמוע קטע משיעור בו הרב מדבר גם כן על הנושא ומציין: "כשאתה הולך להר הבית – מי יודע על מה אתה דורך ואת מה אתה רומס? אנשים שעולים לשם צריכים מאוד להיזהר. עצם המחשבה של אנשים ללכת להר הבית ולעלות להר הבית, זה חמור מאוד".

לאחר מכן שומעים את תלמידיו של הרב אליהו שמעידים על כך שהרב אסר עלייה להר הבית.  בנו, הרב יוסף אליהו, אומר: "דעת אבי ע"ה הייתה שאסור לעלות להר הבית, לכל השטח שלו, בין אם טבלו ובין אם לא טבלו. אין ספק. זו הייתה דעתו הברורה והנחרצת. הוא גם כתב אותה בפסקים ובמאמרים".

לאחר מכן נשמעות עדויות דומות משורה ארוכה של רבנים, בין היתר מהרב שמואל זעפרני שהיה ראש לשכת הרב, וכיום מכהן כראש ישיבת ההסדר 'המאירי'. הרב זעפרני העיד: "בעשרים ושתיים השנים שהייתי צמוד אליו נשאל הרב עשרות פעמים מה דעתו בעניין העלייה להר הבית. תשובתו הייתה חד משמעית – יש איסור מוחלט לעלות לשם, בשל הסיבה הידועה – שאין אנו בקיאים היום במקום הקדוש".

גם בנו, הרב דביר זעפרני, שערך חלק מכתביו של הרב, העיד: "אחרי שלמדתי את נושא הר הבית בצורה מעמיקה, באתי לביתו של הרב אליהו עם המפות שציירתי ושהיו בידי, הגשתי לו אותן וביקשתי: 'שהרב יסביר לי איפה טעיתי'. הרב לקח את כל המפות, סגר אותן ואמר לי: 'אסור. זהו מקום שאנחנו בכלל לא נכנסים אליו'".

בסיום הסרטון מובאת תשובה של הרב אליהו בעצמו, שהגיב פעם לגבי הנושא: "אם חז"ל אומרים שאנחנו טמאי גוף או טמאי מת, או טמאי אדם, ולא יכולים להיכנס למקום הקדוש, אז אין צורך להתחכם, אלא פשוט לא להיכנס. עלינו להתפלל לבורא שיזכה אותנו ויטהר אותנו, ואז ניכנס כולנו בעגלא ובזמן קריב בבית המקדש".

תגיות:הרב מרדכי אליהוהר הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה