חדשות בעולם

הפרלמנט האיראני תוקף: "טראמפ לא כשיר נפשית. היו לו לפחות 10 שקרים בנאום"

הפרלמנט האיראני ממשיך לתקוף את נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין. מוקדם יותר הבוקר (ד'), יו"ר הפרלמנט עלי לאריג'אני התבטא ואמר כי "טראמפ לא כשיר נפשית להתמודד עם נושאים כאלו, ולא מתאים לתפקיד נשיא ארצות הברית"', וזוהי רק ההתחלה

חסן רוחאני (צילום מסך)חסן רוחאני (צילום מסך)
אא

הפרלמנט האיראני ממשיך לתקוף את נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ, על החלטתו לפרוש מהסכם הגרעין. מוקדם יותר הבוקר (ד'), יו"ר הפרלמנט עלי לאריג'אני התבטא ואמר כי "טראמפ לא כשיר נפשית להתמודד עם נושאים כאלו, ולא מתאים לתפקיד נשיא ארצות הברית".

בהמשך שרפו חברי הפרלמנט את דגל ארה"ב כמו גם העתקים ממסמך הסכם הגרעין, תוך שהם צועקים 'מוות לאמריקה' – כך דווח בסוכנות הסטודנטים האיראנית ISNA.

לתגובות החריפות מצטרף גם המנהיג האיראני חסן חמינאי שהצטרף לדעתו של ברק אובמה שאמר שטראמפ עשה טעות כשפרש ממהסכם, והוסיף כי "היו לו לפחות עשרה שקרים בנאום, כשהשמיע דברים טיפשיים ושטחיים. הוא איים על המשטר האיראני ועל העם האיראני ואמר 'אתם עושים כך וכך'. מר טראמפ, אני אומר לך בשם העם האיראני: 'עשית טעות'".

את נאומו המשיך חמינאי תוך שימוש בשפה בוטה ותקיפה, והבטיח כי "יגיע היום שטראמפ ימות וגופתו תיאכל על ידי חרקים, אבל הרפובליקה האסלאמית תישאר חזקה". עוד מוסיף האייתוללה ומשמיץ את מדיניות ארה"ב בכל הקשור לנושא הגרעין – ולדבריו התוכנית הייתה רק תירוץ לגרום לפגיעה בלתי הפיכה באיראן. "קיבלנו את הסכם הגרעין, אבל העוינות רק המשיכה. עכשיו הם מעלים את נושא הנוכחות האיראנית במזרח התיכון או את תוכנית הטילים. אפילו אם נסכים לדבר זה לא ייגמר, והם ימצאו כבר משהו חדש. מהיום הראשון אמרתי שאני לא סומך על ארצות הברית", דבריו.
 

תגיות:איראןעלי חמינאיהסכם גרעיןדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה