חדשות בעולם

טראמפ החליט: "ארה"ב פורשת מההסכם עם איראן"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על כך שארה"ב פורשת מהסכם הגרעין עם איראן. הדבר למורת רוחן של המעצמות האחרות החתומות על ההסכם

אא

"ארה"ב פורשת מהסכם הגרעין עם איראן", כך הודיע הערב הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ ציין בנאומו כי כפי שהתברר – ההסכם הקיים לא מנע מאיראן לפתח את הנשק הגרעיני, ובשל כך ארה"ב פורשת ממנו ומחזירה את הסנקציות שהיו קיימות נגד איראן.

"ההסכם נועד להגן על ארה"ב ובנות בריתה מהטירוף של הטלת פצצת אטום גרעינית", אמר טראמפ, "אבל היום יש לנו הוכחה מכרעת לכך שההבטחה האיראנית הייתה שקר. מדינת ישראל פרסמה בשבוע שעבר מסמכי מודיעין שמוכיחים סופית שלמשטר האיראני יש ניסיונות להשיג נשק גרעיני".

יצוין כי הצהרתו של טראמפ נעשתה למורת רוחן של בריטניה, גרמניה וצרפת – המעצמות האירופיות שחתומות על ההסכם. שלושתן התאמצו מאוד בשבועות האחרונים לשכנע את טראמפ להישאר חתום על ההסכם, וכחלק מכך נפגשו ראשי המדינות עם טראמפ. אך כפי שניתן לראות, זה לא מנע ממנו לשאת את הצהרתו הדרמטית הערב, מה שכמובן יוצר מתח גדול עם אותן מעצמות.

טראמפ גם הזכיר בהכרזתו כי בעבר, בעת גיבוש ההסכם, הוא הבטיח לפרוש ממנו אם לא יבוצעו בו תיקונים משמעותיים. "כשאני מבטיח – אני עומד בהבטחותיי", הוא הודיע.  

תגיות:הסכם הגרעיןאיראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה