שבת

הסבתא התגלתה בחלום בפעם הרביעית: "תשמרו שבת, והגידול של הילדה ייעלם"

בואו וראו גודל וחשיבות השבת בעיני בורא עולם: סיפור מרטיט שאמור להוות לימוד מוסר ענק לכל אחד מאיתנו, על התחזקות בשמירת השבת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה קרה באחת ההרצאות של הרב ניסים יגן זצ"ל, מירושלים. במהלך ההרצאה נעמדה צעירה בשם מירי, וביקשה לספר סיפור שיחזק את הקהל ויקרב אותו לבורא עולם. 

אל תוך המיקרופון שהועבר אליה החלה מירי לספר את אחד הסיפורים המרטיטים ביותר שתשמעו עליהם: "לפני שלושה חודשים סבתא שלי שנפטרה באה אליי בחלום ואמרה לי: 'מירי, יש לך שכנה שיש לה ילדה בת שמונה עם גידול בראשה. תגשי לשכנה הזו ותגידי לה שאם היא תקבל על עצמה שמירת שבת, הגידול של הבת שלה ייעלם תוך פחות משש שעות".

בבוקר התעוררה מירי בתחושת זעזוע עמוק. מצד אחד האמינה שמה שראתה הוא הגיוני, אך מצד שני פחדה לספר אותו לבעלה. לבסוף אמרה לעצמה כי 'החלומות שווא ידברו', והמשיכה בשגרת היום יום שלה. 

 

ואז הגיע החלום בפעם הרביעית

למחרת, מוקדם מאוד בבוקר - החלום חוזר על עצמו בשנית. "סבתא שלי באה שוב ואומרת לי: 'מירי, ביקשתי ממך ללכת לשכנה שלך ולהגיד לה שאם היא רוצה שהבת שלה תחלים, היא צריכה לשמור שבת'. סבתא הסבירה לי שהיות והיא פגעה בדבר שהוא הכי יקר לבורא עולם, הקב"ה גם פגע בדבר שהכי יקר לה - מידה כנגד מידה".

הפעם הייתה זו תחושת פחד כבדה שהעיקה ודרשה התייחסות, אבל מירי עדיין לא חשבה שמישהו יאמין לה אם תלך ותספר על כך. החיים נמשכו כרגיל, והסוד של מירי הלך איתה בלב. היא לא סיפרה עליו לאף אחד. 

ואז הגיע החלום בפעם השלישית, ולמירי כבר לא היה לאן לברוח ממנו. "שאלתי את סבתא שלי בחלום איפה השכנה הזאת גרה, והיא הסבירה לי בדיוק איך להגיע אליה", היא מסבירה בדמעות שליש. "סיפרתי את החלום לבעלי, אבל עדיין הרגשתי שאין בי אומץ ללכת לאותה שכנה רק על סמך חלום שחלמתי. היה לי ממש לא נעים".

וכך עברו להם עוד ימים יקרים, שבהם מירי לא מצאה בה את האומץ לנקוט בפעולה ולגשת לאותה שכנה - עד ש... חלמה את החלום שוב, בפעם הרביעית והאחרונה. "בפעם הזו סבתא שלי הסבירה לי שזו הפעם האחרונה שהיא באה אליי, כי משמיים לא נותנים לה יותר רשות לזה. היא אמרה לי שגם בפעמים הקודמות שהגיעה אליי ניכו לה מהזכויות שלה, והזהירה אותי שאם לא אלך לשכנה ואבקש ממנה שתתחיל לשמור שבת - הבת שלה תמות, וזה יהיה על המצפון שלי. 'את תהיי אשמה במוות הזה', היא אמרה לי".

 

תוך פחות משלוש שעות הילדה התחילה לדבר 

מבוהלת ואחוזת תזזית ניגשה מירי לבית השכנה, בבוקר שבו חלמה את החלום. היא הקישה בדלת וכשהשכנה פתחה אמרה לה במבוכה: "שלום, קוראים לי מירי. יש לכם אולי ילדה בת שמונה שחולה במחלה קשה?".

מירי האדימה כשהשכנה הרכינה את ראשה ובעיניים עצובות ענתה לה: "כבר לא. היא נפטרה אתמול בלילה".

אז פרצה מירי בבכי קורע לב ואמרה לשכנתה: "זה לא יכול להיות. סבתא שלי באה אליי בחלום היום בבוקר, וביקשה ממני להגיע אלייך ולבקש ממך שתתחילי לשמור שבת ואז היא תבריא".

האמא לא מצאה את נפשה מרוב הלם. "היא אמרה לי שאתמול הודיעו לה הרופאים סופית שלילדה אין סיכוי לחיות, ולמרות שהרופא עוד לא קבע את מותה סופית - כבר לא היה את מי לנסות להציל. הילדה הייתה במצב הכי גרוע שיש, וההורים התכוונו לנסוע למחרת להיפרד ממנה". הזמן היה יקר, והן לא בזבזו אותו. מירי נסעה עם שכנתה לבית החולים, וכשהן עומדות לצד מיטת הילדה הגוססת - האם קיבלה על עצמה לשמור שבת ואמרה את זה בקול. 

"היא עוד לא הספיקה לסיים את המשפט, וכבר הילדה המשותקת שהייתה בלי הכרה התחילה להזיז את האצבעות בידיים. זה היה נס שאי אפשר להסביר אותו".

בתוך ההתלהבות שמרה מירי על איפוק והחלה להסביר לשכנתה מה עליה לעשות כדי לעמוד בהבטחתה - איך שומרים שבת, מה היא תצטרך לקנות וכדומה. ובינתיים, הילדה מתחילה לחזור לחיים: אחרי התזוזה באצבעות הידיים מגיעה תזוזה של אצבעות הרגליים ותוך פחות משלוש שעות - הילדה חזרה להכרתה, והחלה לדבר. 

"היא ביקשה מאמא שלה שתיקח אותה לטייל בחוץ, והרופאים היו בהלם", משחזרת מירי בדמעות. "הם סירבו בתוקף להיענות לבקשה, כי הרי מדובר בילדה במצב מסוכן. ילדה שלפני רגע עמדה למות. הם הכניסו אותה לצילום C.T דחוף, וכשהתוצאה הגיעה - כולם היו בהלם. הגידול נעלם כלא היה, זה היה נס שעד היום אף אחד לא יודע איך יכול להיות שזה קרה".

תגיות:חלוםהתגלותשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה