בריאות ותזונה

אדומה, טעימה ובריאה: לא תאמינו מה יקרה לגופכם אם תאכלו ממנה אחת ביום

לאחר בחינת 2 סוגי עגבניות מהן מופקים רטבים לפיצה, מצאו החוקרים כי תמציות הירק עצרו בהצלחה התפשטות תאים סרטניים, וגרמו למותם

  • כ"ג אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 לאחר בחינת 2 סוגי עגבניות מהן מופקים רטבים לפיצה, מצאו החוקרים כי תמציות הירק עצרו בהצלחה התפשטות תאים סרטניים, וגרמו למותם. ידוע כי העגבניות מכילות חומרים אנטי מסרטנים, אולם החידוש במחקר הנוכחי הוא כי הן בעלות פוטנציאל למניעת סרטן קיבה.

החוקרים מאיטלה ומארה"ב מצאו כי תמציות 2 זנים שונים של עגבניות: קורברינו וסן מרציאנו, המשמשים בין היתר לרטבים לפיצה ופסטה, מנעו צמיחה של תאי סרטן הקיבה והורידו מאפיינים ממאירים שלהם. את הממצאים פירסמו פרופ' אנטוניו ג'ורדאנו, מנהל המכון למחקר מולקולרי באוני' טמפל שבפילדלפיה, ועמיתיו בכתב העת Cellular Physiology.

על פי מחקרים קודמים נמצא כי תרכובות שנמצאות בעגבניות כדוגמת ליקופן, קרוטנואיד שנותן את הצבע האדום לעגבניה – ביכולתן לסייע במניעת סרטן. יחד עם זאת, מציינים  פרופ' ג'ורדנו ועמיתיו כי ישנם מחקרים מעטים שבודקים השפעות אנטי סרטניות של עגבניות שלמות.

החוקרים בחנו את ההשלכות של תמציות מסן מרציאנו ועגבניות קורברינו על תאי סרטן הקיבה. ממצאי המחקר הראו כי מעבר לעצירת הצמיחה של תאי סרטן הקיבה, הצליחו למנוע פלישת תאים סרטניים מאזור הגידול הראשוני לכיוון הרקמות שמסביב, מהלך שגרם למות התאים. בנוסף מצאו החוקרים כי ההשפעות האנטי סרטניות של התמציות לא היו רק מקומיות.

"האפקט האנטי סרטני שלהם אינו קשור למרכיבים ספציפיים, כגון ליקופן, ולכן מומלץ ולשקול את ההשפעה של עגבניות בשלמותן", הסבירה דניאלה ברון, מחברת המחקר מהמרכז לחקר האונקולוגיה מרקלוגיאנו באיטליה.

תגיות:עגבניהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה