גוף ונפש

אדומה, טעימה ובריאה: לא תאמינו מה יקרה לגופכם אם תאכלו ממנה אחת ביום

לאחר בחינת 2 סוגי עגבניות מהן מופקים רטבים לפיצה, מצאו החוקרים כי תמציות הירק עצרו בהצלחה התפשטות תאים סרטניים, וגרמו למותם

  • כ"ג אייר התשע"ח||עודכן
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 לאחר בחינת 2 סוגי עגבניות מהן מופקים רטבים לפיצה, מצאו החוקרים כי תמציות הירק עצרו בהצלחה התפשטות תאים סרטניים, וגרמו למותם. ידוע כי העגבניות מכילות חומרים אנטי מסרטנים, אולם החידוש במחקר הנוכחי הוא כי הן בעלות פוטנציאל למניעת סרטן קיבה.

החוקרים מאיטלה ומארה"ב מצאו כי תמציות 2 זנים שונים של עגבניות: קורברינו וסן מרציאנו, המשמשים בין היתר לרטבים לפיצה ופסטה, מנעו צמיחה של תאי סרטן הקיבה והורידו מאפיינים ממאירים שלהם. את הממצאים פירסמו פרופ' אנטוניו ג'ורדאנו, מנהל המכון למחקר מולקולרי באוני' טמפל שבפילדלפיה, ועמיתיו בכתב העת Cellular Physiology.

על פי מחקרים קודמים נמצא כי תרכובות שנמצאות בעגבניות כדוגמת ליקופן, קרוטנואיד שנותן את הצבע האדום לעגבניה – ביכולתן לסייע במניעת סרטן. יחד עם זאת, מציינים  פרופ' ג'ורדנו ועמיתיו כי ישנם מחקרים מעטים שבודקים השפעות אנטי סרטניות של עגבניות שלמות.

החוקרים בחנו את ההשלכות של תמציות מסן מרציאנו ועגבניות קורברינו על תאי סרטן הקיבה. ממצאי המחקר הראו כי מעבר לעצירת הצמיחה של תאי סרטן הקיבה, הצליחו למנוע פלישת תאים סרטניים מאזור הגידול הראשוני לכיוון הרקמות שמסביב, מהלך שגרם למות התאים. בנוסף מצאו החוקרים כי ההשפעות האנטי סרטניות של התמציות לא היו רק מקומיות.

"האפקט האנטי סרטני שלהם אינו קשור למרכיבים ספציפיים, כגון ליקופן, ולכן מומלץ ולשקול את ההשפעה של עגבניות בשלמותן", הסבירה דניאלה ברון, מחברת המחקר מהמרכז לחקר האונקולוגיה מרקלוגיאנו באיטליה.

תגיות ועדכונים:

 

שומרים על החיילים שלנו! תרמו ערכות לחיזוק הרוחני של חיילי צה"ל. לחצו כאן >>

הידברות שופס

ערכת המקדש

690לרכישה

מוצרים נוספים

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

ספר דניאל - הרב זמיר כהן

אוצר הסגולות - הרב יצחק בצרי

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

קופת צדקה יוקרתית

קופת צדקה לילדים

לכל המוצרים