חדשות בריאות

טעות לעולם חוזרת: ההרגלים הגרועים שאנחנו עושים מדי יום

בודקים מייל כל כמה דקות? מאזינים למוזיקה בזמן העבודה? נשארים ערים עד מאוחר? אלו מקצת הפעולות היומיומיות שאנו עושים, ולא יודעים שמדובר למעשה בהחלטות גרועות ביותר. הרשימה לפניכם

  • כ"ג אייר התשע"ח
אא

1. בודקים מייל בתדירות גבוהה

על פי מחקרים נמצא כי ביצוע 2 משימות במקביל לוקח 40% יותר זמן מביצוע משימה אחת בלבד. היעילות נפגעת כאשר עוסקים במטלה אחרת כגון בדיקת מיילים שעת עבודה, לכן מומלץ לסגור את לשונית המייל בשעת העבודה, ובדקו הודעות  בזמנים המוגדרים מראש.

2. כל היום יושבים

כיצד משפיעה עבודה מרובה בישיבה על הבריאות שלנו? ובכן ידוע הוא כי ישיבה ממושכת והיעדר פעילות גופנית עלולים להוביל להשמנה, אך מעבר לכך, ביכולתם להעלות את הסיכון למחלות לב ולמוות בטרם עת.

על פי מחקרים, אם תקומו מהכיסא, ותתהלכו במשרד למשך כמה דקות ביום, כבר אתם יכולים לשפר את בריאותכם. ישנו מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי Journal of the American Heart Association בו נמצא כי אנשים שהיו פעילים למשך כשעה ביום, בין אם בהפסקות של 5 דקות כל פעם ובין אם למשך שעה רצופה, הורידו את הסיכון לתמותה בחצי ביחס לאלו שלא היו פעילים כלל.

3. משאירים את הטלפון על שולחן העבודה

זה לא מספיק לשים את מכשיר הפלאפון על "שקט" או לכבות לחלוטין. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of the Association for Consumer Research  נמצא כי עצם נוכחות הסלולרי קרוב אליכם עלולה לפגום בתפקוד הקוגניטיבי שלכם, בלי להיות מודעים לכך כלל. לכן אם ברצונכם להתרכז כמו שצריך, היפרדו מהטלפון והניחו אותו בחדר הסמוך.

4. פותחים את היום עם המטלות הקלות יותר

על פי טענת חוקרים מסויימים, ככל שהיום מתקדם כך כוח הרצון שלנו פוחת, ועל כן רצוי לפתוח את היום עם מטלות הדורשות הרבה ריכוז. בכל אופן, גם אם יש חוקרים הטוענים אחרת, תמיד עדיף לפתוח במטלה קשה, משום שאין לדעת מה יצוץ במהלך היום.

5. בוהים שעות במסכים

מי שעבודתו היא דרך המחשב, יש לכך השפעה על הראייה. בהייה ארוכת זמן במסכים עלולה להוביל ל"מתח עיני דיגיטלי", הגורם לתסמינים כדוגמת ראייה מעורפלת ויובש בעיניים. לאנשים אלו מומלץ כל 20 דקות להביט במשך מינימום 20 שניות לעבר חפץ הנמצא במרחק של 6 מטרים מכם.

6. מאזינים למוזיקה בזמן עבודה

על פי מחקרים רבים נמצא כי לרוב בשעת האזנה למוזיקה, התפקוד האינטלקטואלי שלכם פוחת, כך לדברי דניאל לוויטין, מדען מוח לביזנס אינסיידר. אם כן, מתי כדאי לשמוע מוזיקה? בעת בעיצוע עבודות מונוטוניות כמו נהיגה, או עבודה על פס ייצור. למי שקשה לוותר על מוזיקה, על פי לוויטן מומלץ להאזין במשך 15-10 דקות לפני תחילת עבודה שדורשת ריכוז.

7. נשארים ערים עד שעה מאוחרת

ישנה תופעה נפוצה שהחוקרים מכנים "השהיית שעת שינה". מדובר במצב שבו אנשים לא מצליחים ללכת לישון בזמן שצריך, ואין שום דבר שמונע מהם זאת. יש לדעת כי מחסור בשעות שינה עלול להזיק לתפקוד קוגנטיבי, ואף עשוי להזיק כמו עישון סיגריות.

8. יוצאים להפסקה בשעות אחר הצהרים

על פי מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי Journal of Applied Psychology נמצא כי ככל שמתקדם היום מתחילת העבודה, כך ההפסקה (ברגע שתיקחו) תהיה פחות יעילה. הפסקות בשעות המוקדמות יותר של היום יעזרו לכם יותר להתרענן ולהתרכז.

תגיות:הרגליםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה