חדשות בעולם

דריכות בירושלים: נשיא ארה"ב יודיע הערב על גורל הסכם הגרעין

דונלד טראמפ יכריז הערב בשעה 21:00 על החלטתו אודות הסכם הגרעין עם איראן. בישראל מקווים כי טראמפ יודיע על פרישתו מההסכם

  • כ"ג אייר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יודיע הערב (שלישי) על החלטתו הסופית בנושא הסכם הגרעין עם איראן: האם יפרוש מהסכם המעצמות עם איראן או יסתפק בשיפורים ותיקונים כאלה ואחרים בסעיפיו.

אמש צייץ טראמפ בטוויטר: "אני אודיע על החלטתי לגבי ההסכם עם איראן מחר בבית הלבן ב-14:00" (21:00 על פי שעון ישראל).

טראמפ הקדים את ההחלטה בארבעה ימים לפני תאריך היעד שהציב לאירופאים לתקן את ההסכם, אותו הוא מכנה כל הזמן "הגרוע ביותר שנחתם אי פעם".

בשבועות האחרונים, במבצע דרמטי של המוסד בתוך איראן, חשפה ישראל את ארכיון הגרעין. באותו ערב נשא ראש הממשלה דברים, שכוונו בעיקר לממשל בוושינגטון. "100 אלף מסמכים וקבצים סודיים מוכיחים שאיראן שיקרה כשטענה שאין לה תוכנית לפיתוח נשק גרעיני", אמר נתניהו. "ישראל השיגה חצי טון חומר מודיעיני המוכיח את זה. איראן שיקרה גם אחרי החתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות. זה היה הסכם נוראי. בעוד כמה ימים טראמפ יחליט מה לעשות לגביו. אני בטוח שהוא יעשה את הדבר הנכון לארה"ב, לישראל ולשלום בעולם".

האירופאים, מצידם, מעוניינים שהסכם הגרעין יישמר. שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, הגיע השבוע לבית הלבן ואמר כי "למרות חולשותיו של ההסכם צריך לשמור עליו". בחודש שעבר הגיע נשיא צרפת עמנואל מקרון לוושינגטון, ואף הוא טען כי הסכם הגרעין טוב וראוי להמשיך בו.

נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיב לאפשרות שארצות הברית תפרוש מהסכם הגרעין. "טהרן תתנגד בתוקף ללחץ האמריקני להגביל את השפעתה במזרח התיכון", אמר רוחאני אתמול. "פרישה של ארה"ב מהסכם הגרעין תהיה טעות אסטרטגית".

בישראל טוענים בתוקף כי ההסכם גרוע, מסוכן, ומאפשר לאיראן להמשיך בפיתוח טילים גרעיניים קטלניים. ההסכם מספק לאיראן הקלה בסנקציות הכלכליות, בתמורה להגבלת היכולת שלה להעשיר אורניום - כדי שיובטח שהיא לא תפתח נשק גרעיני.

תגיות:הסכם הגרעיןירושליםטראמפדריכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה