חדשות בארץ

אלאור אזריה שוחרר מהכלא. אביו: "ברוך ה’ נפתחו שערי שמים"

אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל שוחרר הבוקר ממאסרו בכלא 4. אזריה שוחרר בשעת בוקר מוקדמת וללא תקשורת מקדימה. "החיבוק של העם זה החיבוק הכי גדול שיש", אמר אביו

  • כ"ג אייר התשע"ח
אא

אלאור אזריה שוחרר הבוקר (שלישי) מבית הכלא, לאחר שריצה 9 חודשי מאסר בפועל. בבית משפחתו ברמלה נתלו דגלים ושלטים המברכים לקראת שחרורו.

אזריה היה אמור לסיים לרצות את עונשו ביום חמישי הקרוב. בשל חתונת אחיו אדיר, שתתקיים מחר (רביעי), הוא ביקש להשתחרר יום אחד מוקדם יותר.

לאחר שהורשע בהריגת מחבל בחברון במהלך שירותו הצבאי, נגזרו עליו 18 חודשי מאסר בפועל. הערעור שהגיש לבית הדין לערעורים נדחה על ידי חמישה שופטים.

כזכור, לפני כחודש וחצי החליטה ועדת השחרורים הצבאית לקצר מעונשו של אזריה שליש, הוא שוחרר הבוקר בתום ריצוי שני שלישים מתוך 14 חודשי מאסר שנגזרו עליו, אחרי קיצור ארבעה חודשים על ידי הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט.

אזריה שוחרר בשעת בוקר מוקדמת וללא הודעה תקשורתית מקדימה, וזאת במגמה למנוע התקהלות של תומכיו בשערי הכלא.

"עכשיו ברוך ה' נפתחו שערי שמיים. זה לא להאמין. זאת הרגשה כמו אחרי לידה. מהיום רק שמחות במשפחת אזריה", אמר אביו של אזריה, צ'ארלי, בראיון לרדיו גלי ישראל. ''רצתי כמו משוגעת את כל המדרגות ואני רואה אותו פתאום נכנס", הוסיפה אושרה. "הוא נראה לי עדיין קצת בשוק".

בהצהרה לתקשורת, אמר האב: "היום זה יום שמח, אחרי 26 חודשים של סבל וסיוט שאני לא מאחל לאף אחד - גם לא לשונאים שלי. עברנו תקופה מאוד קשה. היום זה שמחות, לכל השאר יהיה לנו זמן ומקום לומר. 95% מהעם תמך בנו - החיבוק של העם זה החיבוק הכי גדול שיש", הוסיף האב המאושר.

פרשת אלאור אזריה החלה בי"ד באדר ב' ה'תשע"ו (24 במרץ 2016), לאחר ששני מחבלים תושבי חברון הגיעו לעמדת צה"ל שבתל רומיידה ודקרו את אחד החיילים שבמקום. השניים נורו על ידי החיילים. אחד מהם נהרג מהירי, והאחר, עבד אל-פתאח א-שריף נפצע קשה. כעבור מספר דקות ירה סמל אלאור אזריה בראשו של א-שריף והרג אותו.

לאחר תחקיר מבצעי נפתחה חקירת מצ"ח נגד אזריה והוא הועמד לדין בבית דין צבאי של פיקוד המרכז. בראשית 2017 הורשע אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. מעשהו, העמדתו לדין והרשעתו של אזריה, כמו גם התגובות של צה"ל והמערכת הפוליטית, עוררו פולמוס ציבורי נרחב בישראל – בהמשך לדיון שהחל עוד קודם לכן ביחס להוראות פתיחה באש במהלך גל הטרור הפלסטיני.

תגיות:שחרורכלאאלאור אזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה