חדשות בעולם

בישראל מעריכים: טראמפ לא יגיע לחנוכת השגרירות בשבוע הבא

הלו"ז הצפוף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יאפשר את הגעתו לישראל לרגל חנוכת השגרירות בירושלים. במקומו יעמוד שר האוצר של ארה"ב, סטיב מנוצ'ין

  • כ"ב אייר התשע"ח
צילום: פלאש 90)צילום: פלאש 90)
אא

במשרד החוץ הישראלי מעריכים כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יגיע להשתתף לטקס פתיחת השגרירות בירושלים. הגורם להערכה זו היא כי עד כה לא נעשתה פנייה רשמית בנוגע לביקור ואף לא היו גישושים מהצד האמריקני.

כידוע, ביקור של נשיא אמריקני בישראל מחייב היערכות משמעותית והגעה של משלחות מקדימות שמכינות את הביקור מבחינה ביטחונית - ואלה בדרך כלל נערכות בזמן של שבועיים ויותר. חנוכת השגרירות בירושלים צפויה להתקיים ביום שני הבא, כ"ח באייר, 14.5.2018.

במקום טראמפ, בראש המשלחת האמריקנית יעמוד סטיב מנוצ'ין, שר האוצר האמריקני. המשלחת תכלול גם את ג'ראד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא, ורעייתו איוונקה.

המשלחת האמריקנית תמנה לפחות 250 אורחים מארה"ב, בהם כ-40 סנאטורים וחברי קונגרס כמו הסנאטורים הרפובליקנים טד קרוז ולינדזי גראהם. גם השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט צפוי להשתתף בטקס לצד ראשי ארגונים יהודים וארגונים אוונגליסטים פרו-ישראלים.

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, הבטיחה בעבר שתיטול חלק בטקס העברת השגרירות ובירושלים עם זאת, לאחרונה ציינה כי לא תצליח להגיע לאירוע.

למרות שטראמפ רצה להגיע לחנוכת השגרירות, כפי שאמר לנתניהו בפגישתם בוושינגטון, ככל הנראה לוח הזמנים הצפוף של נשיא המעצמה הגדולה בעולם לא יאפשר זאת. בהצהרה לתקשורת טרם פגישתו עם נתניהו לפני מספר חודשים אמר טראמפ כי יגיע לביקור נוסף בישראל וכי הוא רוצה להגיע כבר לחנוכת השגרירות בירושלים.

תגיות:טראמפשגרירותחנוכת השגרירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה