חדשות יהדות

שחקן השח החרדי שניצח את אלוף העולם: "התפללתי שיתאהב שמו יתברך על ידי"

אלו היו דקות ארוכות ומורטות עצבים שבמהלכן לא הפסיק ערן הוכברג להתפלל. "כיוונתי והתפללתי שיתאהב שמו יתברך על ידי', מספר ערן הוכברג - שחקן שחמט חרדי שהכניע באחרונה את אלוף העולם לשנת 2017

משמאל: ערן הוכברג (צילום מסך)משמאל: ערן הוכברג (צילום מסך)
אא

אלו היו דקות ארוכות ומורטות עצבים שבמהלכן לא הפסיק ערן הוכברג להתפלל. "כיוונתי והתפללתי שיתאהב שמו יתברך על ידי', מספר הוכברג - שחקן שחמט חרדי שהכניע באחרונה את אלוף העולם לשנת 2017. 

על אף שהוכברג השתתף במשחקים ידועים וגדולים בעברו (לפני שחזר בתשובה והפך לחסיד ברסלב), ואף הוכתר כאלוף ישראל כבר בגיל 12 וחצי, כששיחק השבוע (ד') מול אלוף העולם וישוואנתן אנאנד, לא חשב שהוא עומד לרשום הישג נדיר בין דפי ההיסטוריה. לאחר שבעבר הגיע למקום החמישי ונשא בתואר 'אלוף ישראל' עד גיל 14, הרגיש שמיצה את התחום ופרש מקריירת המשחק כבר בגיל 18.5.

אלא שאז הוזמן לתחרות מכיוון בלתי צפוי: ידיד ישן בשם בוריס אלתרמן. "בהתחלה חששתי להגיע, ורק ברגע האחרון הסכמתי", משחזר הוכברג ל'כיכר השבת'. "לא האמנתי שיש לי סיכוי, אבל קיוויתי שיתחבב שם שמיים על ידי ובמשך המשחק, כל הזמן כיוונתי והתפללתי שיתאהב שמו יתברך".

לדבריו, בשלב מסוים "הבורא יתברך עצם את עיניו של אחד הפנומנים הגדולים בהיסטוריית השח, שנכון להיום הוא אחד מחמשת הטובים ביותר בעולם, ועד לפני שנה שלט למעלה מעשור בעולם זה. וכך הצלחתי לסיים בתיקו: אנאנד שיחק בלבן, וחוסר הידע התיאורטי שלי גרם לי לצאת במצב לא קל מהפתיחה. גם עשיתי טעות במסע 18, ומאז התגוננתי עד מסע 39 - שם הוא לא ראה מהלך שתכננתי ועשה טעות. לאחר מספר מהלכים הצעתי תיקו, והוא מיד קיבל". 

בסוף המשחק ישבו שני היריבים וניתחו יחד את התהליכים. "הראיתי לו שקיוויתי לטעות נוספת, והוא ענה לי 'טעות אחת אצלי במשחק - זה מספיק'".

 

תגיות:שחקניםשחמטקידוש השםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה