בריאות ותזונה

הלכה הדיאטה: זה ההרגל הנפוץ שגורם לכם לעלות במשקל

על פי מחקר מאוני' ברקלי שבקליפורניה נמצא כי הרחת האוכל טרם האכילה יכולה להשפיע משמעותית על המשקל שלנו. "עלייה במשקל לא מושפעת רק מצריכת קלוריות, אלא היא גם קשורה לאופן שבו קלוריות אלה נתפסות", הסבירו החוקרים

  • כ"א אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר, שפורסם בכתב העת Cell Metabolism, נמצא כי הרחת האוכל טרם האכילה יכולה להשפיע משמעותית על המשקל שלנו.

צוות המחקר ערך את הניסוי על עכברי מעבדה שבאמצעות מניפולציה גנטית ניטרלו את חוש הריח שלהם, והפכו אותם לתתרנים. ממצאי המחקר הראו כי אף על פי ש-2 קבוצות העכברים ניזונו מאותה כמות קלוריות יומית, העכברים התתרנים הפחיתו במשקלם בשיעור של 16% יותר בממוצע בניגוד לעכברים עם חוש הריח התקין שהעלו במשקל.

כמו כן הצטרפו החוקרים האמריקאים לחוקרים גרמנים לבדיקה משותפת של עכברים עם חוש ריח מפותח מהרגיל שנחשבו כ-supersmeller. נמצא כי דווקא עכברים אלה העלו, על פי הניסוי, הכי הרבה במשקל. מה משמעות הדבר? האם הרחת האוכל טרם אכילתו גורמת לגוף לאגור את השומן במקום להיפטר ממנו?

"מאמר זה הוא אחד המחקרים הראשונים שבאמת מראים שאם אנחנו עורכים מניפולציה על חוש הריח, אנחנו יכולים למעשה לשנות את האופן שבו המוח תופס את מאזן האנרגיה, וכיצד המוח מווסת את מאזן האנרגיה", הסבירו צוות החוקרים. על פי תוצאות המחקר קיים קשר מפתח בין מערכת חוש הריח לבין אזורי המוח המסדירים את חילוף החומרים.

"מערכות חישה ממלאות תפקיד לא רק בהנאה מהמזון אלא גם בחילוף החומרים. עלייה במשקל לא מושפעת רק מצריכת קלוריות אלא היא גם קשורה לאופן שבו קלוריות אלה נתפסות", אמרו החוקרים. "אם נצליח לאמת את זה בבני אדם, אולי נוכל לייצר תרופה שלא מפריעה לריח, אבל עדיין חוסמת את המעגל המטבולי. וזה יכול להיות מדהים".

תגיות:השמנהריחמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה