חדשות בעולם

מזכ"ל האום מזהיר: "קיים איום ממשי מפני מלחמה"

אנטוניו גוטרש הזהיר מפני התלקחות במידה וטראמפ יפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. שגריר איראן בבריטניה מזהיר כי אם זה יקרה, איראן תמשיך להעשיר אורניום. בינתיים, ליברמן אומר בראיון לעיתון רוסי: "אם מערכות ההגנה הסורית יופנו אלינו - נגיב"

  • י"ח אייר התשע"ח
גוטרש ונתניהו, (צילום: פלאש 90)גוטרש ונתניהו, (צילום: פלאש 90)
אא

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש העביר הבוקר (חמישי) מסר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כשביקש ממנו לא לסגת מהסכם הגרעין עם איראן. בריאיון לרשת BBC אמר גוטרש כי "קיים איום ממשי מפני מלחמה" במידה וטראמפ יפרוש מההסכם. לדבריו, "אם יום אחד יהיה הסכם טוב יותר להחליפו זה יהיה בסדר, אבל אסור לבטל אותו אלא אם יש אלטרנטיבה טובה יותר". עוד הוסיף: "אני מאמין שהסכם הגרעין היה הישג דיפלומטי משמעותי ושיהיה חשוב לשמר אותו, אבל גם שיש בו היבטים שמחייבים דיאלוג רציני. האזור נמצא בעמדה מאוד מסוכנת. אני מבין את החשש של מדינות בנוגע להשפעה האיראנית על מדינות אחרות באזור. אנו ניצבים לפני תקופה מסוכנת".

גם שגריר איראן בבריטניה, חאמיד באינדינג'ד, התראיין בנושא - הפעם לרשת CNN. על נאומו של בנימין נתניהו אמר:  "אם ארה"ב תיסוג מהסכם הגרעין, זה אומר שאין יותר הסכם. ההשלכות? אירן למעשה תהיה מוכנה לחזור לסיטואציה שקדמה להסכם. זה יכול להתבטא בהעשרת אורניום, הפסקת שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ויש עוד מספר פעולות שניקח בחשבון". 

כזכור, נתניהו חשף ביום שני כי בפעולה מודיעינית מוצלחת, שנקשרה למוסד, הוברחו מטהרן כמאה אלף מסמכים איראנים סודיים, נתניהו הוכיח כי איראן ממשיכה לפעול להשגת ראשי נפץ גרעיניים. טראמפ הציב אולטימטום לנושא המשך דרכה של ארצות הברית בתכנית הגרעין, והוא יודיע עד ה-12 במאי האם הוא ממשיך במתווה הנוכחי שלו או שאינו חלק מההסכם.

בנושא אחר: שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין לעיתון הרוסי "קומרסנט", שם התייחס למתיחות עם רוסיה ומצב בצפון. "איננו מחפשים עימותים עם רוסיה ולא מתכוונים להתערב בעניינים הפנימיים שלה, אבל אם מערכות ההגנה האוויריות הסוריות יופנו אלינו, בהחלט נגיב", אמר שר הביטחון. "המסמכים שפרסם נתניהו מוכיחים באופן חד-משמעי שאיראן פעלה באופן אקטיבי לא רק להעשרת האורניום, אלא ליצירת נשק גרעיני. מנהיגי איראן יוצאים בכל שבוע עם הצהרות שהם יחסלו את הישות הציונית. אנחנו מצפים לתגובה ברורה וחד משמעית של רוסיה להצהרותיה ומהלכיה של איראן".

תגיות:מזכ"ל האו"םמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה